Webbläsare som inte stöds
Den webbläsare som du använder för närvarande stöds inte längre, och som sådan kanske funktionerna på denna webbplats inte fungerar som förväntat. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en webbläsare som för närvarande stöds (som Chrome, Edge eller Firefox) för att förbättra din säkerhet, hastighet och övergripande upplevelse.
Vi har förlängt vår vanliga pengarna-tillbaka-garanti i jul. Handla tryggt med vetskapen om att vår pengarna-tillbaka-garanti har förlängts till 60 dagar på alla nya produkter. Köp idag och njut av flexibiliteten att kunna returnera varor fram till efter nyår, i enlighet med vår standardreturpolicy.
Du kan köpa från Gear4music med fullständigt förtroende och sinnesro.
Alla köp av nya produkter omfattas av en 30 dagars pengarna-tillbaka-garanti och minst 3 års garanti som standard.
Nästan nya och Ex Demo produkter kommer med en 30 dagars pengarna-tillbaka-garanti och en 1 års garanti
Begagnade produkter omfattas av en 14 dagars pengarna-tillbaka-garanti och en 6 månaders garanti
Ytterligare skydd finns tillgängligt på nya produkter mot en mindre avgift vid köptillfället, vilket ger dig upp till 180 dagars pengarna-tillbaka-garanti och upp till 10 års förlängd garanti.
Inget uttalande eller försäljningsvillkor i våra villkor påverkar eller begränsar dina lagstadgade rättigheter enligt definitionen i EU:s direktiv om konsumenträttigheter eller The Consumer Contracts (information, annullering och tilläggsavgifter) Regulations 2013.
Det är enkelt att returnera något via vårt returcenter online. Kom igång här:
Den här tabellen ger en översikt över dina lagstadgade konsumenträttigheter jämfört med vår standardpolicy för returer och valfri utökad pengarna-tillbaka-garanti och garanti.
UK & EU / EEA | EU Standard | Gear4music standard | Gear4music tilläggsförsäkring | Gear4music digitala föremål |
Återbetalningsperiod | 14 dagar | 30 dagar | Upp till 180 dagar | 14 dagar (förutsatt att licensnyckeln inte har använts för att aktivera objektet) |
Standardleveransavgifter återbetalas? | Ja, upp till 30 dagar | Ja, upp till 30 dagar | Ja, upp till 30 dagar | N/A |
Uppgraderade leveransavgifter återbetalda? | Endast standarder | Endast standarder | Endast standarder | N/A |
Gratis hämtning vid avbokning | Nej | Nej | Nej | N/A |
Returnera om det är fel på grund av design eller tillverkning | Gratis | Gratis hämtning inom 180 dagar | Gratis hämtning inom 2 år eller enligt produktsidan | Inom 14 dagar |
Returnera om den levereras skadad | Gratis | Gratis hämtning inom 14 dagar | Gratis hämtning inom 14 dagar | N/A |
Returnera om felaktig vara mottagits | Gratis | Gratis hämtning inom 14 dagar | Gratis hämtning inom 14 dagar | Inom 14 dagar (förutsatt att licensnyckeln inte har använts för att aktivera objektet) |
Förlängd garanti återbetalas om den används? | N/A | N/A | Nej | N/A |
För ytterligare information om dina lagstadgade rättigheter och din rätt att ångerrätt eller rätt att avbryta, vänligen scrolla till slutet av denna informationssida.
För att returnera en produkt under våra standard- eller utökade pengarna-tillbaka-garantisystem, se till att produkten är:
I "som ny" skick, vilket innebär att den inte har hanterats utöver vad som är nödvändigt för att fastställa varans skick, egenskaper och funktioner, särskilt om det går utöver den typ av hantering som rimligen kan tillåtas i en butik
Välförpackad och i sin originalförpackning
Våra garantier är utöver dina lagstadgade rättigheter. För mer information om dina lagstadgade rättigheter, se nedan.
30 dagars pengarna-tillbaka-garanti
30 dagar från leverans för att meddela att du har ändrat dig
Välj en annan vara eller be om återbetalning
Återbetalningar täcker leveransavgifterna för standard-tjänster, men exkluderar eventuella extra tjänster som installation, leverans som kräver två personer, tidsbestämda leveranser och tjänster på lördagar.
Berättigande till pengarna-tillbaka-garanti
Viktigt: Av hygien- och programvarulicensskäl är vissa varor endast berättigade till vår pengarna-tillbaka-garanti om de returneras till oss oanvända och förseglade i originalförpackningen med all programvara fortfarande "oregistrerad". Detaljer om undantag visas i produktbeskrivningarna. Produkterna inkluderar:
In-ear monitorer och hörlurar
Öronproppar och hörselskydd
Rörblad och munstycken för träblås och blåsinstrument
Mun- och läppvårdsprodukter
CD-skivor, DVD-skivor och programvara
Utökad pengarna-tillbaka-garanti, upp till 180 dagar
Du kan valfritt förlänga pengarna-tillbaka-garantin upp till 180 dagar mot en liten avgift vid försäljningstillfället, vilket inkluderar upp till 6 års utökad garanti.
Mer information om förlängda garantier finns här.
Inom 180 dagar från leverans kan du berätta att du har ändrat dig, säga upp avtalet och antingen välja en annan vara eller be om återbetalning.
Det kommer att tillkomma en liten avgift för hämtning, baserat på storleken och vikten på beställningen (se avsnittet hämtningsavgifter)
Återbetalningar inom 30 dagar efter leverans täcker leveransavgifterna för standard-tjänster, men utesluter eventuella tillägg som installation, leverans som kräver två personer, tidsbeställd leverans och tjänster på lördagar
Vi kan inte acceptera returer av skräddarsydda, icke-felaktiga föremål såsom datorsystem byggda enligt kundens specifikationer. Dina lagstadgade rättigheter för dessa föremål är begränsade eftersom konstruktionen redan är avslutad innan varorna har skickats, därför anses din ångerrätt vara förlorad under ångerfristen då tjänsten tillhandahålls i sin helhet innan de 14 dagarna har gått. Undantag kan endast vara möjliga med vår tidigare överenskommelse och kan bli föremål för en avboknings- och lageravgift på minst 25 % i linje med våra villkor, förutsatt att varorna är i originallagerskick.
Upphämtningsavgifter
I fall där upphämtningen inte är gratis (se tabellen ovan) kan vi hämta varor från dig till en subventionerad avgift. Denna avgift varierar beroende på produkt och visas på varje produktsida inom den angivna garanti och pengarna tillbaka informationen.
Returkostnaden dras av från din återbetalning.
Du kan också skicka tillbaka produkten på egen bekostnad. Om du gör detta rekommenderar vi starkt att du får ett portobevis för att visa att du har returnerat dina varor. Alla varor måste returneras utan försening och inte senare än 14 dagar från att du har meddelat oss om returen.
Förpackning av returer
Behåll all originalpaketering tills du är säker på att du vill behålla varorna, eftersom ett avdrag kommer göras från din återbetalning av produkter utan orginalförpackning.
Om du inte har alla original yttre förpackningsmaterial men vill returnera varor inom återbetalningsgarantiperioden måste alla föremål placeras i en robust kartong med lämpligt förpackningsmaterial för att stoppa föremålens rörelse och för att skydda dem från repor och skada. Gear4music kan inte ta ansvar för något som skadats på grund av otillräcklig förpackning och din retur och återbetalning kan vägras eller din återbetalning reduceras av det minskade värdet på varorna som resultat av felaktig förpackning av varorna.
Om du är osäker elller har frågor om passande förpackning, kontakta vår kundservice.
Smart och ansluten enhet
Om du returnerar en smart eller ansluten enhet, se till att du har kopplat bort enheten från ditt hem- eller företagsnätverk och raderat eller "avlänkat" dina personliga konton, t.ex. Google, Spotify eller Amazon Alexa. Om din enhet har en datalagringsfunktion, se till att du tar bort all privat data innan du returnerar artikeln. Vårt kundserviceteam hjälper dig gärna med förberedelserna för returen eller går igenom fabriksåterställningsprocessen.
Digitala föremål
För beställningar som har laddats ner som programvara och plugins. När varor har levererats med en licensnyckel, om du vill avbryta en beställning i enlighet med dina lagstadgade rättigheter eller enligt vår pengarna-tillbaka-garanti, får den medföljande licensnyckeln inte ha använts för att aktivera programvaran.
Om din artikel inte fungerar som förväntat, berätta för oss så snart som möjligt så att vi kan lösa problemet.
Inom de första 180 dagarna efter ditt ägande hämtar vi upp varorna från dig och levererar dem tillbaka till dig kostnadsfritt.
Standardgaranti
Efter de första 180 dagarna, men inom tre års ägande, ansvarar du för kostnaden för att returnera varan till oss och kostnaden för att leverera varan tillbaka till dig. Vi kan ersätta rimliga returkostnader om du kan tillhandahålla oberoende bevis på att felet kan hänföras till oss eller tillverkaren.
Förlängd garanti
Gratis hämtnings- och returperiod anges på varje produktsida och är normalt 3 år. Efter denna tid ansvarar du för kostnaden för att returnera varan till oss och kostnaden för att leverera varan tillbaka till dig. Vi kan ersätta rimliga returkostnader om du kan tillhandahålla oberoende bevis på att felet kan hänföras till oss eller tillverkaren.
Vi gör allt för att din beställning når dig i perfekt skick. Om beställningen är skadad när du får den, meddela oss så snart som möjligt så att vi kan lösa problemet.
Om möjligt, vänligen inkludera ett fotografi av alla skador som orsakats på föremålet och / eller förpackningen under transport eftersom detta hjälper oss att ta upp saken med vår kurir.
Observera att vi endast kan ta ansvar för varans skick innan leverans till dig. Eventuella skador eller brott på väg till dig är vårt ansvar, men om något händer efter att varan har levererats till dig, din dedikerade säkra plats eller din nominerade granne, är det ditt ansvar, och vi kan inte ta något ansvar för skadan.
Standard- och utökade garantier
Om du meddelar oss inom 14 dagar efter leverans av beställningen, hämtar vi det skadade föremålet kostnadsfritt från dig och ersätter varan snabbt eller återbetalar dig. Efter 14 dagar kommer en liten upphämtningsavgift.
Vi gör allt för att se till att rätt föremål når dig. Om det finns något du inte förväntar dig i din leverans, berätta för oss så snart som möjligt så att vi kan lösa problemet.
Om möjligt, vänligen inkludera information om det som är fel med varan du har mottagit.
När du returnerar varan till oss, se till att du lämnar originalförpackningen intakt (inre och yttre förpackningen) och bara förseglar paketet varan kom i. Om du är osäker eller har frågor om passande förpackning, kontakta vårt kundservice-team [email protected] eller 08-124 103 60.
Standard- och utökade garantier
Om du meddelar oss inom 14 dagar efter leverans av beställningen, hämtar vi upp den felaktigt levererade produkten från dig utan kostnad och ersätter varan snabbt eller ger dig en återbetalning. Efter 14 dagar tillkommer en liten avgift för upphämtning.
Observera: du har ett ansvar för att returnera felaktig produkt eller något objekt som av misstag har levererats till dig utan beställning eller betalning. Om du inte returnerar det kommer vi att debitera dig hela kostnaden för artikeln.
Du har upp till 30 dagar på dig från att du har fått din beställning för att avbryta den. Alla varor måste returneras utan fördröjning och inte senare än 14 dagar efter dagen du avbröt beställningen.
Om du vill avbryta din beställning kan du kopiera och klistra in nedan information i ett e-postmeddelande, fyll i nödvändig information och skicka det hit.
För mer information om dina lagstadgade rättigheter, se nedan.
******************
Till: Gear4music Limited, Kettlestring Lane, York, YO30 4XF, United Kingdom
Jag/Vi meddelar härmed att jag/vi säger upp mitt/vårt avtal om försäljning av följande varor.
Från beställning
Beställt på:
Ditt namn
Din adress
Datum
******************Vi inspekterar återlämnade varor för att säkerställa att du har tagit skälig hand om dem under din besittning, och allt som vi ursprungligen skickade till dig har återlämnats.
Observera att om varor inte tas emot i nyskick och med lämplig förpackning, kan en reduktion från din återbetalning tillämpas. Om vi får varor som inte har använts ordentligt, kommer vi att minska din återbetalning med ett belopp som återspeglar minskningen av värdet på varorna på grund av din felaktig hantering.
Om du har begärt återbetalning kommer detta att behandlas inom några dagar efter att vi har mottagit dina varor och bekräftat att de återlämnas i enlighet med vår policy.
Konsumentavtalsreglerna 2013
1. Kontraktet bildas vid den tidpunkt då du får din leverans.
2. Du har den lagliga rätten att säga upp kontraktet under en begränsad tid utan att ange någon anledning men vi välkomnar din feedback eftersom det hjälper oss att förbättra vår service.
3. Din rätt att avbryta slutar 14 kalenderdagar efter:
a) dagen då du får din beställning, eller
b) dagen då du får den sista av din beställning när den levereras i avbetalningar
4. För att avboka måste du informera oss om dina önskemål antingen per post eller i e-post. Du kan använda det bifogade avbrytningsformuläret (KLICKA HÄR) men du måste inte.
5. För att uppfylla den 14 dagars avbokning deadlinen, anses e-postmeddelanden komma när de skickas och brev när de postas. Du behöver inte returnera de faktiska varorna före detta datum. Se punkt 13 nedan om när varor måste returneras till oss.
6. För att kunna visa att du har berättat för oss att du vill avbryta i tid, rekommenderar vi att du behåller alla e-postmeddelanden som skickas till oss, behåller en kopia av alla brev och ber postkontoret om bevis på att du har skickat det.
7. För att avbryta ett "Distansförsäljningsavtal" och för andra frågor, kontakta oss på:
Gear4music Limited, Kettlestring Lane, Clifton Moor, York. YO30 4XF
0330 365 4444
8. Om du avbryter detta kontrakt återbetalar vi hela köppriset plus standard kostnad för leverans. Observera eventuella extra kostnader för förbättrad leverans som du har valt kommer inte att återbetalas, t.ex. installation, tvåmansleverans, tidsinställd och lördagleverans.
9. Vi kan göra avdrag från din återbetalning där varor har värderats för att du har hanterat dem på ett sätt som går utöver det som rimligen kan tillåtas i en butik för att fastställa deras art, egenskaper och funktion.
10. Vi kommer att göra återbetalningar utan onödigt försening och senast:
(a) 14 dagar efter dagen får vi tillbaka alla levererade varor från dig, eller
(b) (om tidigare) 14 dagar efter den dag du lämnade bevis för att du har returnerat varorna eller
(c) Om varorna ännu inte har skickats till dig, 14 dagar efter dagen då vi informerades om ditt beslut att säga upp detta kontrakt.
11. Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har fått tillbaka varorna eller om du har lagt fram bevis för att du har skickat tillbaka varorna, beroende på vad som är tidigast.
12. Vi kommer att göra återbetalningen med samma betalningsmedel som du använde för det första köpet, såvida du inte uttryckligen har kommit överens om något annat, oavsett kommer du inte ådra dig några avgifter som en följd av återbetalningen.
13. Du ska skicka tillbaka varorna eller överlämna dem till oss utan onödigt försening och under alla omständigheter senast 14 dagar från den dag då du meddelar din avbokning från detta kontrakt till oss. Tidsfristen uppfylls om du skickar tillbaka varorna innan perioden på 14 dagar har gått ut. [return]
14. Se till att returnerade varor förpackas på lämpligt sätt med antingen originalförpackningen eller med ett liknande, lämpligt alternativ.
15. Vi har en lagstadgad skyldighet att förse dig med varor som är i överensstämmelse med det avtal som är beskrivet, av rimligt tillfredsställande kvalitet och rimligt hållbart.
Konsumenträtten 2015
1. Då varor är inkorrekta eller har beskrivits felaktigt har du en kortvarig rätt att avvisa dem för full återbetalning eller be oss om att reparera eller ersätta varor om du föredrar det.
2. Om felet ligger i nedladdad eller installerad programvara kan du bara be oss reparera eller ersätta det digitala innehållet.
3. När du begär en reparation eller utbyte måste du tillåta oss en rimlig tid att göra det och får inte ändra dig och välja ett av alternativen.
4. Rätten att avslå förloras efter 30 kalenderdagar som börjar dagen efter att du mottagit varorna.
5. Om du begär en reparation eller utbyte under de första 30 dagarna, stannar "30-dagsklockan" och återupptas när du har fått dina reparerade varor eller utbyte. Du har återstoden av 30 dagar (med minst 7 dagar) för att avvisa dem för full återbetalning om de fortfarande inte är tillfredsställande.
6. Efter 30 dagar är dina rättigheter att be oss om en gratis reparation eller utbyte.
7. Du kan inte kräver att vi reparerar eller byter ut om det är omöjligt eller oproportionerligt dyrt för oss jämfört med alternativet.
8. Du behöver inte acceptera en reparation eller utbyte när det orsakar betydande besvär för dig jämfört med alternativet.
9. Om varorna förblir felaktiga efter reparation kan du behålla dem och få en andel av priset, eller så kan du avvisa dem. Om varor avvisas mer än 6 månader efter leveransen, kan ett avdrag göras för användningen du har haft av dem.
10. Om programvaran fortfarande är fel kan du bara begära en prisminskning.
11. Återbetalning kommer att göras inom 14 dagar efter ening om att varen är felaktig med samma betalningsmetod som användes vid beställningen.
Europeiska kommissionen har inrättat en konsument online-tvistlösningsplattform (ODR) som gör det möjligt för konsumenter som har ett klagomål om en produkt eller tjänst köpt online att lämna in klagomål via ett online-klagomålformulär till en näringsidkare som är baserad i en annan EU-medlemsstat. För detaljer om denna plattform besök http://ec.europa.eu/consumers/odr/