GEAR4MUSIC VILLKOR OCH BESTÄMMELSER

Uppdaterad 17 april 2025

SEKRETESS- OCH COOKIEPOLICY

Vår fullständiga sekretess- och cookiepolicy kan ses här.

 

VILLKOR OCH BESTÄMMELSER

Inget uttalande eller försäljningsvillkor som ingår i dessa villkor påverkar eller begränsar dina lagstadgade rättigheter enligt definitionen i EU:s konsumenträttsdirektiv, Consumer Rights Act 2015 eller Consumer Contracts (Information, Cancellation and Additional Charges) Regulations 2013.

Alla beställningar av varor behandlas från Gear4music Limited utom i de fodral då betalning sker med kredit- eller betalkort som behandlas från Gear4music Europe Limited som är ett helägt dotterbolag till Gear4music Limited (som ska fullgöra beställningar som mottagits och behandlats från Gear4music Europe Limited).

Gear4music Europe Limited är etablerat i Irland.

Alla beställningar fullgörs med förbehåll för följande villkor, som ska utgöra en del av och reglera försäljningsavtalet. Kundens mottagande av varor ska anses vara ett godkännande av dessa försäljningsvillkor, såvida inte kunden skriftligen meddelar säljaren inom 15 dagar efter mottagandet av detta brev eller leveransen av varor. Alla villkor som kunden försöker införa, oavsett om det är i ett dokument eller på annat sätt, som strider mot eller lägger till dessa villkor kommer inte att accepteras. Inget ombud eller representant för säljaren har befogenhet att ändra dessa villkor.

 

BETALNINGSVILLKOR

För beställningar som görs med kredit- eller betalkort debiteras betalkortet när beställningen har bekräftats. Säljaren förbehåller sig rätten att avvisa betalning med kredit- eller betalkort. Direkt banköverföring rekommenderas när betalning med kort inte är möjlig eller inte accepteras. Säljaren accepterar endast inköpsorder med 30 dagars kreditvillkor från erkända utbildningsinstitutioner och myndigheter. Varorna förblir säljarens egendom till dess att de har betalats i sin helhet och säljaren förbehåller sig rätten att inte skicka varor förrän godkända medel har mottagits.

LEVERANS AV BESTÄLLNINGAR

Säljaren är inte bunden av ett försäljningsavtal förrän varorna har mottagits av kunden. Som anges på produktsidan är leveransdatum endast en uppskattning - säljaren kommer att göra sitt bästa för att hålla det datum som anges för leverans. Många produkter hålls i lager av säljaren, men i vissa fodral är det angivna datumet en uppskattning av den tid det tar att beställa varan från tillverkaren och leverera den till kunden. Säljaren förbehåller sig rätten att delleverera beställningar men kommer inte att debitera mer än det totala annonserade leveranspriset för leverans av hela beställningen.

VAROR SOM SKADATS UNDER TRANSPORT

  1. Varor som har skadats under transporten och som har mottagits av kunden ska anmälas till säljaren så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från mottagandet av varorna.
  2. Säljaren ska på egen bekostnad hämta skadat gods hos kunden och leverera ersättningsgods så snart som möjligt.
  3. Säljaren tar ansvar för godsets skick fram till dess att det levereras till kunden, så eventuella skador eller brott under transporten är säljarens ansvar, men om något händer efter att det har levererats till kunden, kundens särskilda förvaringsställe eller kundens utsedda granne, är kundens ansvar och säljaren kan inte ta något ansvar för skador.
  4. Säljaren tar inget ansvar för gods som skadats under transporten om kunden anmäler skadan senare än 14 dagar efter mottagandet av godset.
  5. Säljaren ersätter skäliga returkostnader om kunden kan ge oberoende bevis för att skadan är hänförlig till säljaren eller dess anvisade budfirma.
  6. Om Kundens returnerade varor trots lämplig och säker förpackning skadas under transporten från Kunden till Säljaren, tar Säljaren på sig ansvaret om hämtning och leverans har ordnats och underlättats av Säljaren.
  7. Om Kunden har ordnat med att skicka tillbaka varan till Säljaren på Kundens bekostnad, tar Säljaren inget ansvar och Kunden måste kontakta sitt budföretag för eventuell ersättning för förlust av återbetalning eller förlita sig på sin valda transportförsäkring.

LEVERANS AV FELAKTIG VARA

  1. Varor som tas emot av Kunden och som Kunden anser vara felaktigt levererade varor ska anmälas till Säljaren så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från mottagandet av varorna.
  2. Säljaren hämtar felaktig vara hos kunden och levererar ersättningsvara så snart som möjligt på egen bekostnad.
  3. Kunden är skyldig att returnera den felaktiga varan eller en vara som säljaren av misstag har levererat till kunden utan beställning eller betalning.
  4. Om Kunden inte returnerar varan kommer Säljaren att debitera Kunden hela kostnaden för varan.

ÅTERKALLELSE ELLER ANNULLERING AV ORDER

  1. Kunden har rätt att annullera en beställning av varor som köpts från Säljarens webbplats eller som gjorts via telefon eller e-post senast 30 dagar efter leverans, och 14 dagar efter leverans för begagnade varor. Vid eventuell annullering av en beställning inom ramen för Kundens lagstadgade rättigheter eller enligt Säljarens pengarna-tillbaka-garanti är Kunden ansvarig för att returnera varorna till Säljaren på Kundens egen bekostnad.
  2. Avbeställning kan ske per brev, e-post eller telefon.
  3. Varorna måste returneras senast 14 dagar från den dag då Kunden meddelade Säljaren om avbeställningen.
  4. Det finns dock vissa begränsningar för produkter som kan avbeställas efter leverans enligt följande:
    • Programvara, CD- och DVD-skivor som är använda, inte förseglade och/eller registrerade hos tillverkaren i kundens namn;
    • Varor som kommer i direkt kontakt med näsa, öron eller mun, t.ex. in-ear-monitorer eller träblåsrör, som normalt säljs förseglade i en butik och inte kan testas av hygieniska skäl;
    • Föremål som efter leverans har blandats/installerats oskiljaktigt med andra föremål eller modifierats på något sätt.
  5. Kunden uppmanas att packa upp sina produkter noggrant, förvara alla förpackningar säkert, undersöka varorna och om de inte vill ha varorna, lägga tillbaka dem i lådan för säker retur.
  6. Säljaren kan annullera en beställning som gjorts av en kund tills varorna har mottagits av kunden om säljaren inte längre kan leverera varan, om det har skett en betydande prisändring på varan, om säljaren misstänker att transaktionen är bedräglig eller om säljaren tror att kunden missbrukar sin returpolicy. Om en beställning annulleras av säljaren återbetalas alla belopp som kunden har betalat i sin helhet inom 10 dagar.

KUNDRETURER:

Nya produkter:

  1. Produkter kan returneras för full återbetalning inom 30 dagar efter leverans.
  2. Förutsatt att kunden informerar säljaren inom 30 dagar efter leverans till kunden, kommer säljaren att återbetala standardleveransavgifter.

Begagnade produkter:

  1. Produkter kan returneras för full återbetalning inom 14 dagar efter leverans.
  2. Förutsatt att kunden informerar säljaren inom 14 dagar efter leverans till kunden, kommer säljaren att återbetala standardleveransavgifter.

Alla produkter:

  1. Om kunden avbeställer en order i enlighet med sina lagstadgade rättigheter eller vill returnera en vara enligt säljarens pengarna-tillbaka-garanti är kunden ansvarig för att returnera varorna till säljaren. Förfrågningar om returkurir som görs för annullerade beställningar kommer att medföra en avgift, vars belopp beror på artikelns storlek och vikt.
  2. Om Säljaren tar emot varor som inte har behandlats med rimlig omsorg ska Säljaren minska Kundens återbetalningsbelopp motsvarande minskningen av varornas värde.
  3. Vissa varor är endast berättigade till pengarna tillbaka-garanti om de returneras till säljaren oanvända och förseglade i originalförpackningen och, när det gäller programvara, oregistrerade. Dessa varor inkluderar:
    • Programvara
    • CD- och DVD-skivor
    • In-Ear-hörlurar och In-Ear-monitorer
    • Öronproppar och hörselskydd
    • Munstycken, rörblad etc... för träblås- och mässingsinstrument
    • Produkter för mun- och läppvård
  4. Alla returnerade träblås- och mässingsinstrument medför en saneringsavgift på £ 5 om de inte returneras oanvända och med sin hygienförsegling intakt.
  5. Om en kund returnerar en smart eller uppkopplad enhet uppmanas kunden att se till att koppla bort enheten från hem- eller företagsnätverket och radera eller "avlänka" sina personliga konton, t.ex. Google, Spotify eller Amazon Alexa. Om en enhet har en datalagringsfunktion måste alla privata uppgifter raderas innan enheten återlämnas till leverantören. Säljaren kommer att försöka fabriksåterställa alla sådana enheter, men säljaren garanterar inte detta eller tar något ansvar för eventuella skador som orsakas av missbruk från tredje part.

DEFEKTA VAROR INOM STANDARDGARANTIN:

Nya produkter:

  1. Alla produkter har minst 3 års garanti om inget annat anges.
  2. Alla produkter som blir defekta på grund av tillverkningsfel inom 180 dagar efter köpet, kommer säljaren att ordna med insamling och reparation av produkten.
  3. Om produkten inte kan repareras inom 60 dagar, kommer en ersättningsprodukt att utfärdas, som inte kommer att vara äldre och inte vara i sämre skick än den ursprungliga produkten som returneras av kunden.
  4. Om produkten blir defekt inom garantiperioden, men efter 180 dagar från leveransdatumet, gäller samma villkor som ovan, men kunden förväntas betala för alla rimliga åtgärder för att bevisa tillverkningsfelet och för kostnaden för att returnera produkten till säljaren.
  5. Produkter får inte returneras till säljaren för återbetalning senare än 30 dagar efter leverans, såvida inte säljaren inte kan uppfylla sina garantiåtaganden.

Nästan nya och före detta demoprodukter:

  1. Alla produkter har minst 1 års garanti om inget annat anges.
  2. Alla produkter som blir defekta på grund av tillverkningsfel inom 180 dagar efter köpet, kommer säljaren att ordna med insamling och reparation av produkten.
  3. Om produkten inte kan repareras inom 60 dagar, kommer en ersättningsprodukt att utfärdas, som inte kommer att vara äldre och inte vara i sämre skick än den ursprungliga produkten som returneras av kunden.
  4. Om produkten blir defekt inom garantiperioden, men efter 180 dagar från leveransdatumet, gäller samma villkor som ovan, men kunden förväntas betala för alla rimliga åtgärder för att bevisa tillverkningsfelet och för kostnaden för att returnera produkten till säljaren.
  5. Produkter får inte returneras till säljaren för återbetalning senare än 30 dagar efter leverans, såvida inte säljaren inte kan uppfylla sina garantiåtaganden.

Begagnade produkter:

  1. Alla produkter har minst 1 års garanti om inget annat anges.
  2. Om en vara blir defekt på grund av tillverkningsfel inom 180 dagar efter köpet, kommer säljaren att ordna med hämtning och reparation av varan.
  3. Om produkten inte kan repareras inom garantitiden kommer en återbetalning att utfärdas.
  4. Produkter får inte returneras till säljaren för återbetalning senare än 14 dagar efter leverans, såvida inte säljaren inte kan uppfylla sina garantiåtaganden.

Alla produkter:

  1. Denna garanti omfattar inte produkter som har blivit defekta på grund av felaktig användning, oavsiktlig skada eller någon annan orsak än tillverkningsfel.
  2. Om en vara visar sig vara felfri när den returneras till säljaren och inte omfattas av 30 dagars pengarna-tillbaka-garanti, kommer säljaren att returnera varan till kunden mot en mindre avgift.
  3. Säljaren rekommenderar att kunden försäkrar sina varor.

ANSVARSFÖRPLIKTELSE:

  1. Säljaren ansvarar inte under några omständigheter för förlust av verksamhet eller inkomst.
  2. Även om Säljaren gör allt för att säkerställa att levererade varor i alla avseenden motsvarar den specifikation eller beskrivning som tillhandahålls, är Säljaren inte ansvarig för mindre variationer i specifikationen, och ingen sådan mindre variation ska vara föremål för något krav mot Säljaren.
  3. Säljaren kommer att vidta alla rimliga åtgärder, i den mån det är i dess makt att göra det, för att hålla uppgifterna om Kundens beställning och betalning säkra, men i avsaknad av försumlighet från Säljarens sida, kan Säljaren inte hållas ansvarig för någon förlust som Kunden kan drabbas av om en tredje part skaffar sig obehörig tillgång till alla uppgifter som Kunden tillhandahåller när han eller hon går in på eller beställer från Säljarens webbplatser.

KUNDKLAGOMÅL

Om kunden vill framföra ett klagomål ska kunden i första hand ringa eller skapa en ny biljett som kan nås via länken "Kontakta oss" på vår hemsida. I många fodral löses ett klagomål bäst av den person som är ansvarig för frågan i fråga. Om klagomålet har mottagits av den personen kan de kanske lösa det snabbt och kommer att göra det om det är möjligt och lämpligt.

Oavsett om klagomålet har lösts eller inte kommer informationen om klagomålet att vidarebefordras till kundtjänstchefen inom en vecka. Efter att ha mottagit klagomålet registrerar kundtjänstchefen det i klagomålsloggen. Om det inte redan har lösts delegerar de till en lämplig person att utreda och vidta lämpliga åtgärder. Om klagomålet gäller en viss person ska denne informeras och ges en rättvis möjlighet att svara. Klagomål ska bekräftas av den person som hanterar klagomålet inom 3 arbetsdagar.

I bekräftelsen ska det framgå vem som hanterar klagomålet och när den klagande kan förvänta sig ett svar. Helst ska klaganden få ett slutgiltigt respons inom två veckor. Om detta inte är möjligt, t.ex. på grund av att en utredning inte är helt avslutad, ska en lägesrapport skickas med en indikation på när ett fullständigt respons kommer att ges. Oavsett om klagomålet är berättigat eller inte, ska svaret till den klagande innehålla en beskrivning av de åtgärder som vidtagits för att utreda klagomålet, slutsatserna från utredningen och eventuella åtgärder som vidtagits till följd av klagomålet. Om den klagande anser att problemet inte har lösts på ett tillfredsställande sätt i steg ett, kan han eller hon begära att klagomålet granskas på styrelsenivå. I detta skede kommer klagomålet att vidarebefordras till styrelsen. Begäran om granskning på styrelsenivå ska bekräftas inom en vecka från det att den mottagits. I bekräftelsen ska det framgå vem som kommer att handlägga ärendet och när klaganden kan förvänta sig ett svar.

VILLKOR OCH BESTÄMMELSER FÖR UTÖKAD GARANTI:

Dessa villkor ska ändra standardvillkoren för en viss vara om kunden har köpt en utökad garanti för den varan och ska ersätta de relevanta klausulerna i standardvillkoren. Om inget annat villkor anges i dessa villkor förblir standardvillkoren tillämpliga.

DEFEKTA VAROR INOM FÖRLÄNGD GARANTI:

  1. Om produkten blir defekt på grund av ett tillverkningsfel inom en tvåårsperiod, kommer säljaren att ordna med en kostnadsfri retur.
  2. Efter två år är kunden ansvarig för kostnaden för att returnera varan till säljaren och kostnaden för att leverera varan tillbaka till kunden.
  3. Säljaren ersätter skäliga returkostnader om kunden kan lämna oberoende bevis för att felet kan hänföras till säljaren eller tillverkaren.

ÅTERKALLELSE ELLER ANNULLERING AV ORDER:

  1. Med förbehåll för de garantiundantag som beskrivs i detta dokument kan produkter returneras för full återbetalning inom det antal dagar som anges från leverans.
  2. Istället för säljarens standard 30-dagars pengarna-tillbaka-garanti finns det upp till 180 dagar tillgängliga (det exakta antalet dagar anges på produktsidan). Detta gäller under förutsättning att följande gäller:

    För returförfrågningar som görs inom 30 dagar från leverans:
    • Kunden måste skicka tillbaka produkterna till Säljaren, alternativt kan Säljaren ordna med upphämtning mot en avgift som beror på varans storlek och vikt.
    • Eventuella standardleveransavgifter som tillämpas på kundens beställning kommer att återbetalas.
    • Kostnaden för den förlängda garantin kommer att återbetalas.

    För returförfrågningar som görs efter 30 dagar från leverans:
    • Om pengarna-tillbaka-garantin utnyttjas efter 30 dagar från leverans men upp till 180 dagar från leverans, måste kunden skicka tillbaka produkterna till säljaren, alternativt kan säljaren ordna med upphämtning mot en avgift som beror på varans storlek och vikt.
    • Leveransavgifterna för den ursprungliga beställningen återbetalas inte.
    • Den avgift för förlängd garanti som Kunden ursprungligen betalade återbetalas inte.

KOSTNAD FÖR DEN FÖRLÄNGDA GARANTIN
  1. För kunder i vissa avlägsna områden kan priset för den förlängda garantin vara marginellt högre, på grund av potentiellt högre transportkostnader för hämtning och omleverans.
  2. Kunden kommer att kunna se detta pris när de anger sina adressuppgifter i kassan.

VILLKOR FÖR ÅTERBETALNING:

Om kunden inte har använt garantin efter garantiperioden kan kunden skriva till säljaren med en kopia av garantibeviset och sin ursprungliga inköpsfaktura inom en månad från utgångsdatumet, och säljaren kommer att skicka en check på 50 % av den ursprungliga garantikostnaden.

ÖVERFÖRING AV GARANTI:

  1. Om kunden överför äganderätten till de varor som omfattas av garantin måste säljaren informeras via e-post om den nya ägarens uppgifter, inklusive namn, adress, e-postadress och telefonnummer, inom 30 dagar efter att varan har sålts.
  2. Underlåtenhet att göra detta gör garantin ogiltig och inga anspråk kan göras av den nya ägaren.
  3. Cashback efter garantiperioden är inte giltig när en garanti har överförts.

LÅNA UTRUSTNING:

  1. Om produkter som omfattas av villkoren i denna garanti inte repareras inom 30 dagar efter mottagandet av varorna på Gear4music kan kunden begära ett kostnadsfritt låneobjekt.
  2. Låneartikeln är inte avsedd som en direkt ersättning, och kanske inte har samma pris eller samma funktioner som originalprodukten, men den ska ha liknande funktionalitet. (t.ex. om ditt digitalpiano går sönder kan vi låna ut en annan typ av digitalpiano till dig tills din produkt har reparerats eller tills vi har kommit överens om en ersättningsmodell eller cashback enligt vad som anges i denna policy).
  3. Låneobjekt ska alltid förbli Gear4music:s egendom, men måste vara försäkrade mot stöld och skada av kunden.

ERSÄTTNINGSPRODUKTER:

  1. Om en vara inte kan repareras inom 60 dagar, kommer en likvärdig ersättningsvara med liknande funktionalitet att levereras.
  2. Ersättningsartiklar behöver inte nödvändigtvis vara nya, men de ska vara fullt funktionsdugliga och inte vara äldre än den artikel de ersätter.
  3. Ersättningsprodukterna får inte vara dyrare än den produkt de ersätter.
  4. Ersättningsprodukternas lämplighet ska diskuteras med kunden, men det slutliga beslutet om deras lämplighet ska fattas från Gear4music.
  5. Reparation eller utbyte av en defekt produkt kommer inte att förnya eller förlänga denna garanti utöver det ursprungliga utgångsdatumet för garantin.

RABATT PÅ KONTANTBELOPP:

Inom garantiperioden, i händelse av ett framgångsrikt krav på att en lämplig ersättningsartikel inte kan levereras enligt ovan, eller den föreslagna ersättningsprodukten har en specifikation som väsentligt skiljer sig från originalprodukten och som inte är acceptabel för kunden, kommer en kontant återbetalning att ges efter att avskrivning har tillämpats baserat på följande procentandel av det ursprungliga inköpspriset:

1:a året: 100%, 2:a året: 70%, 3:e året: 45%, 4:e året: 30%, 5:e året: 20%, 6:e året: 15%.

Detaljhandelspriset för den förlängda garantin återbetalas inte.

Artiklar som byts ut eller som har fått en kontantrabatt utbetald blir Gear4music:s egendom.

AVBOKNING AV FÖRSÄKRING:

Försäkringen kan sägas upp när som helst och en proportionell rabatt kommer att ges baserat på hur lång tid som återstår av försäkringen. Försäkringen kan dock inte sägas upp om ett anspråk redan har gjorts.

UNDANTAG FRÅN GARANTIN:

Denna garanti är utformad för att täcka tillverkningsfel. Om varan går sönder av någon anledning som inte beror på tillverkningsfel, inklusive någon av följande anledningar, är denna garanti inte giltig:

  • Missbruk eller felaktig hantering
  • Produkten används för något som den inte är avsedd för (felaktig användning)
  • Slitage utöver det som produkten är konstruerad för
  • Ogynnsamma miljöförhållanden
  • Produkten har ändrats eller modifierats
  • Felet har orsakats av användning av tillbehör eller kompletterande delar som inte är särskilt certifierade för att fungera av produktens tillverkare
  • En olämplig strömförsörjning eller ett olämpligt batteri har använts
  • Otillräcklig skötsel och underhåll

ANNAN INFORMATION

Enligt ny lagstiftning är vi skyldiga att påpeka att du inte behöver köpa en utökad garanti samtidigt som du köper dina varor. Du har rätt att handla och vi vill aktivt uppmuntra dig att göra det. Denna garanti tillhandahålls som en extra service till våra kunder, och vi tycker verkligen att den är värd den lilla summa pengar som den kostar.

Denna garanti är ett exklusivt erbjudande och drivs och stöds finansiellt från Gear4music Limited. Financial Services Compensation scheme gäller inte för denna garanti och pengarna är inte öronmärkta från Gear4music Limited. Denna garanti är inte en försäkring, och vi rekommenderar att du också försäkrar dina varor mot stöld och skada.

När du köper en produkt skyddas du av lagstiftning såsom The Consumer Rights Act 2015 (i dess ändrade lydelse). Om produkten vid försäljningstillfället inte är av tillfredsställande kvalitet eller lämplig för sitt ändamål, har du rätt att kräva reparation eller utbyte i upp till 6 år (5 år i Skottland). Inom de första 6 månaderna måste återförsäljaren bevisa att de varor du köpte uppfyllde nödvändiga standarder. Efter de första 6 månaderna är det upp till dig att bevisa att produkten var felaktig när den levererades, vilket kan innebära att du måste vidta rättsliga åtgärder. Ytterligare information om konsumenträttigheter kan erhållas från din lokala handelsmyndighet (Trading Standards Services). Ytterligare vägledning om Consumer Protection from Unfair Trading Regulations 2008 finns här.

Consumer Rights Act 2015 täcker dig under mycket specifika omständigheter om din utrustning skulle gå fel efter köpet. Vår förlängda garanti ger ett mycket mer omfattande skydd. Denna garanti tar bort stressen och besväret med att göra ett anspråk utöver tillverkarens standardgarantiperiod.

SÄLJER TILL GEAR4MUSIC

I följande avtal används termerna "Vi/Us/Vår" för att hänvisa till Gear4music Limited och "Du/Din" för att hänvisa till dig som säljare som säljer en vara ("varan") till Gear4music Limited.

Utvärderingar av begagnade produkter

  1. Den uppskattade värderingen av ditt föremål kommer att tillhandahållas när du har fyllt i onlinevärderingsformuläret. Denna uppskattning kommer att visas på skärmen och skickas till dig via e-post. Vi förbehåller oss rätten att inte utfärda en uppskattning om vi så önskar. Den uppskattade värderingen är endast en uppskattning (inte ett erbjudande) och kan komma att ändras om vi bedömer att skicket/typen/fullständigheten av ditt föremål skiljer sig från det som du beskrev.
  2. Om du vill gå vidare med att sälja ditt föremål till oss efter att ha mottagit den uppskattade värderingen ska du skicka ditt föremål till oss, se avsnittet "Transport av begagnade produkter till Gear4music" nedan. Din vara kommer att undersökas och värderas vid mottagandet i vårt lager och vi har rätt att omvärdera din vara i enlighet med punkterna 3 och 4 nedan, vilket kommer att fastställa ett icke förhandlingsbart värderingserbjudande.
  3. Om vår värdering är lika med eller överstiger vår ursprungliga uppskattade värdering kommer vi automatiskt att antingen betala denna summa till ditt konto eller ge dig kontokredit, enligt överenskommelse. Observera att när Du väl har valt en betalningsmetod kan vi inte ändra den.
  4. Om vår slutliga värdering är lägre än vår ursprungliga uppskattade värdering kommer vi att meddela dig via e-post och informera dig om den reducerade värderingen för ditt föremål. De vanligaste anledningarna till att vi sänker en uppskattad värdering är
    • föremålet har beskrivits felaktigt eller är falskt;
    • föremålet är ofullständigt eller har inte alla delar som krävs för att möjliggöra normal drift;
    • föremålet har inte förpackats ordentligt eller säkert och har därför skadats under transporten till oss; eller
    • föremålet är trasigt eller i dåligt skick eller i ett skick som inte var angivet eller uppenbart vid tidpunkten för den uppskattade värderingen.
    Du har 30 dagar på dig från det datum då vi skickar erbjudandet om reducerad värdering (vi kallar denna 30-dagarsperiod för "Acceptperioden") att antingen acceptera eller avböja en reducerad värdering (om en sådan görs). Detta beror på att vi inte kan hålla föremål under längre tidsperioder.
  5. Om vi får e-postkommunikation från dig inom acceptansperioden att du avvisar den reducerade värderingen kommer vi att returnera ditt föremål till dig till den adress du redan har angett på din bekostnad. Du måste betala returkostnaden vid den tidpunkt då du avböjer den reducerade värderingen. Om vi inte får något respons på vårt erbjudande om reducerad värdering inom Acceptperioden eller om du inte betalar returkostnaderna efter att du har avvisat den reducerade värderingen, kan ditt föremål avyttras på det sätt vi finner lämpligt efter 30 dagar från det datum vi skriftligen meddelar dig (ett "meddelande om hämtning/avyttring").
  6. Om, efter vår bedömning, en reducerad värdering inte görs och ditt föremål anses/betraktas som oacceptabelt, kommer vi att meddela dig via e-post och ordna återlämnandet av ditt föremål på din bekostnad. Föremålen kommer att hållas i 30 dagar för att returavgifter ska kunna betalas. Om vi inte får något respons på detta meddelande eller om du inte betalar returavgifterna, kan din vara avyttras på det sätt vi finner lämpligt efter 30 dagar från det datum då vi skriftligen meddelade dig via ett meddelande om hämtning/avyttring.
  7. Du måste inkludera alla tillbehör som krävs för att möjliggöra normal drift av din artikel, detta inkluderar men är inte begränsat till nätaggregat, adaptrar, kablar, omvandlare och stativ. Vi kommer att meddela dig via e-post om föremålen är ofullständiga och kan antingen begära att sådana tillbehör skickas till oss inom 30 dagar, reducera din uppskattade värdering för att ta hänsyn till saknade tillbehör eller avstå från att köpa ditt/dina föremål. Eventuella ofullständiga föremål kan returneras till dig på din bekostnad. Om vi inte får begärda tillbehör inom 30 dagar från det att vi har skickat en begäran om dem, kan ditt föremål avyttras på det sätt vi finner lämpligt efter 30 dagar från det datum vi skriftligen meddelar dig via ett meddelande om hämtning/avyttring.
  8. Om du uttryckligen väljer att hämta din vara efter ett meddelande om hämtning/avyttring kommer vi att komma överens med dig om en tidslucka och ett datum för hämtning och tillhandahålla hämtningsadressen. Vårt ansvar för föremålet upphör vid tidpunkten för hämtning på den överenskomna hämtningsplatsen. Om du inte hämtar föremålet på överenskommen tid, datum och plats kommer vi att meddela dig via e-post och ordna med återlämnande av föremålet på din bekostnad enligt punkt 6 ovan.
  9. Vi ska inte vara ansvariga för förlust eller skada som du kan drabbas av på grund av att vi avyttrar eller säljer dina föremål enligt punkterna 5, 6 och 7, förutsatt att vi har följt det förfarande som anges ovan och att vi inte har agerat försumligt i samband med sådan avyttring eller försäljning.

Transport av begagnade produkter till Gear4music

  1. Du får inte skicka några föremål till oss som du inte äger eller som är föremål för avbetalningsköp eller andra lånearrangemang. Varor kan skickas till oss antingen med hjälp av vår kurirtjänst eller via en spårad leveransmetod som du väljer. Det är ditt ansvar att få ett kvitto från transportören och behålla detta för spårnings- och försäkringsändamål.
  2. Artiklar som skickas till oss för värdering förblir enbart på din risk tills de tas emot av oss om de inte skickas med vår kurirtjänst. Att en transportör hämtar ut försändelsen innebär inte att vi har bekräftat att godkänner försäljning av din försändelse som du har skickat. Godkännandet av ditt föremål kommer endast att bekräftas när vi har mottagit ditt föremål.
  3. Försändelser som skickas till oss med hjälp av vår kurirtjänst ska vara på vår risk när de har mottagits av vår kurir. Försändelser är försäkrade till ett värde av max £60. Om du behöver ytterligare försäkring måste du skaffa den själv.
  4. Artiklar som lämnas vid en upphämtnings- / avlämningsplats som går förlorade under transporten ska inte vara på vår risk såvida du inte kan tillhandahålla, via e-post, ett undertecknat kvitto som tydligt visar namnet på den person som accepterade ditt paket och den tid du lämnade paketet. Om du inte kan tillhandahålla ett giltigt kvitto från transportören är det möjligt att du inte kan göra anspråk på förlust eller skada på din produkt (med förbehåll för vår bekräftelse på att vi inte har mottagit din artikel). Vi ska ha rätt att göra sådana undersökningar som vi anser nödvändiga för att förvissa oss om giltigheten av ett anspråk på förlust eller skada på din artikel.
  5. Du måste se till att du förpackar artiklarna på ett säkert och korrekt sätt för att förhindra skada eller förlust under transporten. Du bör följa vår förpackningsvägledning som finns på vår webbplats Förpackningsguide
  6. Vid beräkning av värdet på eventuella anspråk som du kan göra ska vi inte acceptera några andra värderingar än våra egna för den artikel som du kan göra anspråk på och under inga omständigheter accepterar vi något ansvar för någon annan förlust, skada eller ersättning som härrör från användningen av våra kurirtjänster. Vi kommer att meddela dig via e-post om resultatet av vår utredning och, om ditt ärende är framgångsrikt, kommer betalning upp till värdet av £ 60 i enlighet med punkt 4 ovan att göras.
  7. Artiklar som vi har mottagit och som har skadats på grund av otillräcklig förpackning kan avvisas och returneras på din bekostnad. Under sådana omständigheter kommer vi att meddela dig via e-post och ordna retur av din artikel på din bekostnad. Varor kommer att hållas i 30 dagar för returavgifter som ska betalas. Om vi inte får något respons på detta meddelande och du inte betalar returkostnaderna, kan din vara avyttras på det sätt vi finner lämpligt efter 30 dagar från datumet för vårt meddelande.
  8. Information om hur du ska paketera din vara på rätt sätt kan ses under värderingsprocessen online och skickas via e-post när en första bedömning har gjorts. Vägledning om klassificering av produktens skick visas under inbytesprocessen på vår webbplats.
  9. Du är inte skyldig att göra det, men vi rekommenderar att du tar och sparar fotografier av din vara innan den paketeras och när den är paketerad. Detta kan vara till stor hjälp vid reklamationer där föremål skadas av misstag under transporten eller på grund av otillräcklig förpackning.
  10. Alla icke-dokumenterade föremål eller tillbehör som skickas med ditt föremål (medvetet eller omedvetet) kommer att antas ingå i försäljningen om de inte anges skriftligen innan vi tar emot föremålet.

Juridisk

  1. Genom att acceptera vårt erbjudande och samtycka till att sälja de angivna föremålen till oss i enlighet med dessa villkor garanterar du att du är den lagliga ägaren av föremålet, att du har rätt att sälja och att föremålet är fritt från tredje parts intressen eller anspråk. Om du inte samtycker till dem bör du inte skicka ditt föremål till oss. Om det senare visar sig att föremålet är stulet eller inte är fritt från tredje parts intressen eller anspråk, kommer vi att meddela dig via e-post och sätta föremålet i karantän. Du har 30 dagar på dig att bevisa, på ett för oss rimligt sätt, att du är den lagliga ägaren av föremålet och att det är fritt från tredje parts intressen eller anspråk. Vi tar inget ansvar för att vi avvisar din vara eller inte återlämnar den till dig under dessa omständigheter.
  2. Om föremålet är stulet eller inte fritt från tredje parts intresse eller anspråk förbehåller vi oss rätten att vidta rättsliga åtgärder (både civilrättsliga och straffrättsliga) mot dig. Du ska hålla oss skadeslösa mot alla civilrättsliga skadeståndskrav där varorna visar sig vara antingen stulna eller förfalskade.
  3. Vi kommer att formatera alla lagringsenheter där vår värdering motsvarar vår ursprungliga uppskattade värdering.
  4. Du är ansvarig för att ta bort allt användarinnehåll eller all personlig information från dina föremål innan du skickar dem till oss för värdering. Du bekräftar att dessa uppgifter kommer att raderas av oss om vår värdering accepteras eller anses accepterad i enlighet med den process som beskrivs ovan.
  5. Vi ska inte vara ansvariga eller ha något ansvar gentemot dig för förlust av data eller innehåll som du underlåter att radera och som har tagits bort från något föremål enligt punkt 4 ovan.

 

Villkor och bestämmelser för 100-årsgaranti

Gear4music Ltd. garanterar att den "Studiospares Pro"-kabel som du har köpt kommer att vara fri från defekter i material och utförande så länge som den ursprungliga detaljhandelsköparen äger den, med förbehåll för de villkor som anges här ("Garantin").

 

Reparationspolicy: Gear4music Ltd. har åtagit sig att reparera täckta produkter snarare än att ersätta dem när det är möjligt, i syfte att minimera miljöpåverkan och minska avfodralet. Observera dock att den tid som krävs för reparationer kan variera beroende på faktorer som skadans omfattning och tillgången på reservdelar. Även om vi strävar efter att påskynda reparationsprocessen kan vi inte garantera specifika handläggningstider.

 

 

Undantag

: Vår 100-årsgaranti täcker inte skador som uppstår till följd av felaktig användning, försummelse, otillåtna ändringar, miljöfaktorer som oxidation eller naturkatastrofer, eller fysiska skador som orsakats av felaktig hantering, frakt eller olyckor. Se till att produkten används och underhålls i enlighet med tillverkarens riktlinjer för att undvika att garantin upphör att gälla.

 

 

Tredjepartsköp

: Produkter som köps via tredjepartshandlare som inte är anslutna till Gear4music Ltd. eller auktionswebbplatser online är inte berättigade till vår 100-årsgaranti. För att omfattas av garantin måste kunden köpa direkt från Gear4music.

 

 

Kundansvar

: Det är kundens ansvar att tillhandahålla korrekt och fullständig information under garantiregistreringsprocessen. Gear4music förbehåller sig rätten att avvisa garantianspråk som är ofullständiga, felaktiga eller som skickas in efter den angivna tidsramen.

 

 

Kontakta kundtjänst

: För frågor om garanti, reparationstjänster eller andra frågor som rör ditt köp, vänligen kontakta vår kundtjänst via live chatt på vår webbplats på www.gear4music.com/contact-us eller ring oss på 0330 365 4444. Vår dedikerade supportpersonal finns tillgänglig för att hjälpa dig snabbt och professionellt.

 

 

Inköpsbevis

: Inköpsbevis i form av ett kvitto måste sparas eftersom det är nödvändigt för att garantin ska gälla. Underlåtenhet att tillhandahålla ett sådant inköpsbevis gör denna garanti ogiltig.

 

 

Ansvarsfriskrivning:

Gear4music Ltd. tar inget ansvar för egendomsskador som uppstår till följd av fel på dess produkt, och inte heller för inkomstförluster, tillfredsställelse eller skador som uppstår till följd av förlorad användning av produkten på grund av defekter eller otillgänglighet under service.genom att registrera sig för 100-årsgarantin bekräftar och samtycker kunderna till att följa de villkor som beskrivs här. Gear4music Ltd. förbehåller sig rätten att ändra eller uppdatera dessa villkor efter eget gottfinnande. Om du har frågor om ditt köp eller din garanti, kontakta oss på [email protected], via chatten live på vår webbplats www.gear4music.com/contact-us eller ring oss på 0330 365 4444.