Webbläsare som inte stöds
Den webbläsare som du använder för närvarande stöds inte längre, och som sådan kanske funktionerna på denna webbplats inte fungerar som förväntat. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en webbläsare som för närvarande stöds (som Chrome, Edge eller Firefox) för att förbättra din säkerhet, hastighet och övergripande upplevelse.
Att skicka din utrustning kan vara skrämmande. Följ vår förpackningsguide för att se till att din vara är skyddad under transporten.
1. Välj en robust kartong i rätt storlek rätt storlek och lämna cirka 1-2 tum mellan föremålet och lådan.
2. Slå in föremålen individuellt för att undvika att något repas eller skadas under transporten.
3. Pad ut eventuellt kvarvarande utrymme i lådan för att förhindra att föremålen flyttas runt under transporten.
4. Om du återanvänder en lådase till att lådan inte har skadats och att eventuella gamla etiketter har tagits bort.
Om du skickar ett föremål som innehåller vätska (t.ex. rök-/dimmaskiner), se till att vätskan är borttagen och att enheten har tömts före leverans för att förhindra vätskeskador under transporten. Gear4music kan inte ta ansvar för föremål som skadas på grund av otillräcklig förpackning, och föremål som når oss i skadat skick på grund av otillräcklig förpackning kan komma att returneras till dig och eventuella garantier kan komma att upphävas.
När du öppnar en retur eller inbyte via vår onlineportal kan du välja en tjänst från en av våra kurirer eller välja att skicka varan själv.
Om du har valt att skicka ditt paket med en av våra kurirer och det är förpackat i enlighet med våra riktlinjer för förpackningar har vårt kundtjänstteam täckt upp för dig.
Om ditt paket försvinner med en av våra kurirer hjälper vårt kundtjänstteam gärna till. Om en retur till butikstjänst används kan fysiskt bevis på avlämning krävas för att hjälpa till med vår utredning.
Tyvärr kan vi inte leverera förpackningar just nu och föreslår att du återanvänder förpackningar eller köper dem från en lokal återförsäljare.