Webbläsare som inte stöds
Den webbläsare som du använder för närvarande stöds inte längre, och som sådan kanske funktionerna på denna webbplats inte fungerar som förväntat. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en webbläsare som för närvarande stöds (som Chrome, Edge eller Firefox) för att förbättra din säkerhet, hastighet och övergripande upplevelse.
Utöver vårt pengar-tillbaka-garantisystem kommer alla våra produkter med en garanti:
Gear4music utökade garantischema ger en förbättrad service och är utformad för att erbjuda en högre skyddsnivå än vår standardgaranti eller kostnadsfria garantier som erbjuds av andra återförsäljare och tillverkare.
Höjdpunkterna i Gear4music förbättrad garantitjänst är:
Garantin förlängs i upp till 10 år från leveransdatum
Garantin kan överföras om varan återförsäljs
Lånutrustning kommer att tillhandahållas om produkten inte repareras inom 30 dagar
Ersättningsutrustning kommer att tillhandahållas om produkten inte repareras inom 60 dagar
Om den inte har använts kan policyn annulleras inom 30 dagar, och när som helst efter det för en pro-rata rabatt
Denna utökade garanti är ett tillägg till Gear4music-standarden och tillverkarens garantipolicyer och Gear4musics handelsvillkor. Inget uttalande eller försäljningsvillkor i dessa villkor påverkar eller begränsar dina lagstadgade rättigheter enligt definitionen i Consumer Contracts Regulations 2015.
Fullständig information om vårt utökade garantisystem kan läsas här.
Om varor blir defekta inom de första 180 dagarna i din ägo, hämtar vi varorna och levererar dem tillbaka till dig utan kostnad.
Om varor blir defekta inom de första 90 dagarna i din ägo, hämtar vi varorna och levererar dem tillbaka till dig utan kostnad.
Om du har en vara som blir felaktig inom de första 30 dagarna efter ditt ägande kommer vi att hämta varorna från en adress du anger.
Om du har en ny, nästan ny eller ex-demo vara som blir felaktig efter de första 30 dagarna men inom de första sex månaderna efter ditt ägande.
Eller en begagnad vara som blir felaktig efter de första 30 dagarna men inom de första tre månaderna efter ditt ägande:
För föremål under 20 kg:
Vi kan hämta din försändelse från en DPD Pickup Shop - sök efter ditt lämpligaste upphämtningsställe här. Alternativt kan vi också hämta från en adress som du anger mot en mindre avgift.
För föremål över 20 kg:
Vi kan hämta din försändelse från en adress som du anger.
Efter sex månaders ägande kommer vi att ta ut en avgift för att täcka våra kostnader för att hämta och returnera varorna till dig. Detta gäller både brittiska och internationella beställningar.
För beställningar som levereras utanför Storbritannien kan villkoren för den utökade garantin skilja sig beroende på land, och detta kommer att anges tydligt. Om varor blir defekta inom de första ett eller två åren i din ägo kommer vi att hämta varorna och leverera tillbaka dem till dig utan kostnad. Efter ett eller två års ägande kommer vi att ta ut en liten avgift för att täcka våra direkta kostnader för att hämta och returnera varorna till dig.
För kunder i vissa ytterområden kan priset för den utökade garantin vara marginellt högre, på grund av risken för högre transportkostnader för hämtning och omleverans. Du kommer kunna se detta pris när du anger dina adressuppgifter i kassan.
Om du returnerar en vara till oss för reparation reparerar vi den så snabbt som möjligt. Om vi inte kan reparera din produkt inom 60 dagar, skickar vi dig en ersättningsprodukt.
Alla våra garantipolicyer utesluter artiklar som har blivit defekta på grund av felaktig användning, oavsiktlig skada eller någon annan orsak än tillverkarfel. Om en vara visar sig vara felfri när den returneras till Gear4music och ligger utanför någon tillämplig återbetalningsgarantiperiod, kommer vi att returnera varan till dig mot en liten avgift. Vi rekommenderar även att du försäkrar dina varor.
**Vår 5-års garanti introducerades i oktober 2021. Alla beställningar som görs före detta datum har 3-års garanti från inköpsdatum**