Fullständig Beskrivning
Se Fullständig Beskrivning
Premium mekanismer
Yanagisawa stolta över exceptionell byggkvalitet. Det är därför alla deras instrument är handbyggda av erfarna hantverkare i Japan. Små detaljer som att belägga oktavmekanismen i mjölharts för att säkerställa att handlingen är tillförlitlig utan att klibba, till omformningen av den främre F-tangenten för enkel fingersättning, går allt samman för att producera detta magnifika instrument.
För att hjälpa ännu mer med tillförlitligheten är buffertarna som används på klockknapparna av metall. Dessa helt justerbara metallbuffertar ökar livslängden och noggrannheten jämfört med plastbuffertar. Detta innebär att du kan kontrollera bländaren på klocktonshålen.
För att säkerställa att du kan spela effektivt har C#- och Bb-tangenterna en gungbords-/vippmekanism. Denna mekanism garanterar den enklaste övergången mellan dessa tonhöjder. Alla mittarmar på alla Yanagisawa saxofoner använder speciella spetsiga vridskruvar. Dessa skruvar bibehåller exakt mittarmarnas stabilitet och hjälper till att uppnå en exakt åtgärd.
Material av högsta kvalitet
Yanagisawa har designat om saxofonens material för att förbättra instrumentets ljud. Tenorsaxen TWO1 drar nytta av ett nydesignat, nykonstruerat och speciellt framställt mässingsmaterial för förbättrat ljud och ljud. För att länka ihop klockan och kroppen använder Yanagisawa en balanserad trepunktsstag. Det balanserade stödet säkerställer strukturell motståndskraft och fast resonans, även under de mest högljudda fortissimos.
För att hjälpa till att minimera eventuell negativ resonans har Yanagisawa designat tumstödet och kroken för att monteras på kroppen med endast fyra små kontaktpunkter. Dessutom, eftersom tumstödet är tillverkat av mässing, tillåter det ett mer konsekvent tonområde.
Till skillnad från liknande prissatta saxofoner använder TWO1 metallreflektorer istället för plast. Dessa ger klarhet och förbättrar responsen över hela det dynamiska området. Och en gång kombinerat med de lufttäta vattentäta pads kan du prestera i förtroende och veta att intonationen kommer att vara stenhård.
Uppmärksamhet på detaljer
Den främsta reason till att musiker väljer Yanagisawa är hur mycket ansträngning de lägger ner på detaljerna. På klockan på TWO1 hittar du unikt utformade gravyrer som har utförts noggrant av Yanagisawa hantverkarna i Japan. Även knapparna de använder är gjorda av vitt skal för att förhindra att dina fingrar glider, även under tekniska passager.
Allt du behöver
När du får din nya saxofon kommer du att märka att den kommer med några extra tillbehör. Det medföljande fodralet har ett hårt träskal som sedan täcks med tyg för en smart estetik. På utsidan av fodralet hittar du två handtag, vadderade ryggsäcksremmar som kan tas av och en fantastisk tillbehörsficka - perfekt för alla dina noter och manuskript. Insidan är fodrad med ett mjukt material, och har ännu mer plats för tillbehör. Förutom ett fodral får du även ett Yanagisawa -munstycke och ligatur i ebonit så att du kan komma igång direkt.
Specifikationer
- Tonart: Bb
- Område: Låg Bb till Hög F#
- Stomme: Mässing
- Rosett: Mässing
- Bell: Mässing
- tangenter: Mässing
- Ytbehandling : Olackerad
- Hals: Mässing
- Halstyp : Avtagbar hals
- Medföljande tillbehör: Tygklädd träskal + Yanagisawa märkt ebonitmunstycke och Ligature
Olackerade instrument
Observera: alla olackerade Yanagisawa -saxofoner lämnar fabriken med en högpolerad finish som visuellt liknar den hos ett standardlackerat instrument. Med tiden kommer saxofonens kropp att utveckla ett åldrat utseende, som så småningom kommer att visa hornets råa mässing. Denna helt naturliga process startar så fort saxofonen lämnar fabriken och kommer i kontakt med luft, vilket kan förklara varför din saxofon har små ålderstecken på sig när du får den. Om du letar efter ett glänsande, polerat instrument, rekommenderar vi inte att du köper ett olackerat instrument. Men om du vill uppnå den där genuint vintage och suveräna finishen (liknande instrumenten som används av Snake Davis), rekommenderar vi starkt olackerade instrument.