Fullständig Beskrivning
Se Fullständig Beskrivning
Oberoende upptäckt och borttagning
Består av två diskreta sektioner ger DeBuzzer dig omfattande kontroll över din ljudmanipulation. Detekterings- och borttagningssektioner erbjuder en möjlighet att slå in exakt rätt parametrar som du behöver för att effektivt ta bort oönskade buzz utan att störa originalljudet. Detect-sektionen erbjuder kontroller över spårningstyp, nominell central frekvens och frekvensområde tillsammans med en känslighetskontroll, allt arbetar tillsammans för att hjälpa dig att identifiera oönskade buzz eller visslingar isolerat. Det finns också en unik tonnivå som hjälper till att identifiera grundfrekvensen, men detta kommer att förklaras inom kort.
Avsnittet Borttagning har flera parametrar, var och en med lättförståeliga titlar för att hjälpa dig skapa det renaste ljudet som möjligt. Filtreringstyper är ihopkopplade med +Jämn-kontrollen för att ge dig valet över filtreringen och det harmoniska innehållet som tas bort i din bearbetning. En räckvidds- och lutningsratt riktar in sig på antalet frekvenser mellan grundton och övertonerna och i vilken takt de reduceras. Precis som en traditionell EQ har DeBuzz också en Q-faktorkontroll och dämpning för att bestämma hur bred den nominella frekvensen är och med hur mycket den reduceras.
Parat ihop i en sammanhållen och intuitiv design har DeBuzzer flera sätt att hjälpa till att isolera frekvensen. Först visas toppprofilen ovanför den centrala frekvensratten i detekteringssektionen. Detta visar styrkan av en given nominell frekvens avseende signalen som kommer in. Idealisk för att snabbt identifiera en region där det är för hög volym, denna kan finjusteras med hjälp av den stora FFT-displayen.
FFT-displayen accentuerar det beständiga frekvensinnehållet och dess harmoniska innehåll och markerar dem med tre toppar i displayen. Som tidigare nämnts låter Tongeneratorn i Detect-sektionen dig, ungefär på samma sätt som att stämma en gitarr, finslipa basen i buzzen genom att slå långsammare och långsammare när du når toppnivåartefakten i din signal.
Spåra ditt ljud effektivt
Bakgrundsstörningar, surr, visslingar och brum är ofta flexibla och kan inte alltid lokaliseras till en frekvens under en inspelning. Det är av denna reason som DeBuzzer använder tre olika spårningslägen för att effektivt lokalisera den oönskade artefakten. Snabb, Auto och Frys är lägena som erbjuds och som standard kommer DeBuzz att fungera i Autoläge. Att ställa in den nominella frekvensen manuellt med den stora vridbara ratten hjälper DeBuzz att komma inom intervallet för toppprofilen innan den automatiskt rör sig mot målfrekvensen och tar bort den. Med en upplösning på 1/10 000 Hz kan detta värde ställas in extremt exakt. Genom att kontinuerligt flytta på vardera sidan av toppprofilens nominella frekvens är Auto-läget idealiskt för att fånga vandrande frekvenser med oöverträffad noggrannhet. Lämpligt för att fånga ljud som rör sig över alla tre frekvensbanden (högt, mitten och lågt), Auto Mode är idealiskt för borttagning av gamla bandinspelningar med modulerande bandhastigheter.
För det andra tillåter snabbläget borttagningsfiltren att automatiskt följa en snabbt vandrande fundamental. Fast läge, som låser sig på högfrekventa ljud, är idealiskt för att ta bort oönskat brus, störningar eller visslingar från ljusutrustning på scener och uppsättningar.
När surret har försvunnit kan Freeze-läget väljas för att ställa in den nominella till denna exakta frekvens och stoppa detektorn från att söka. För att ta bort gnäll och visslingar är det bäst att ställa in Freeze Mode och sedan använda FFT för att hitta frekvensen av gnällen. Dessa visas som toppar på tomten, och sedan kan du click på en topp för att ställa in plug-in för att ta bort den frekvensen.
Dubbla borttagningsfilter
Två filter erbjuds för att ta bort oönskade artefakter i ditt ljud. Standard med DeBuzzer är kamfilter med det andra alternativet parametrisk EQ. Ett kamfilter används för de vanligaste surrarna och visslingarna som kan hittas i ljudspår och vandrande toner som nätcykelbrum vid 50Hz från felaktiga eller dåligt skärmade kablar. Perfekt för att korrigera artefakter med övertoner och övertoner som spänner över flera frekvensområden, kamfiltrering erbjuder en mer bredbandig lösning.
Parametriskt EQ-läge är idealiskt för finborttagning av oönskade artefakter över en mindre uppsättning frekvensområden eller surrar i de övre frekvensområdena. Om det bara finns en eller två övertoner att ta bort, kanske du upptäcker att du föredrar ljudet från de parametriska EQ-filtren. I Parametric EQ-läge kan du minska dämpningen när du ökar i frekvens, med Slope-kontrollen, och du kan välja att markera udda och jämna övertoner, i motsats till endast udda övertoner.
För båda driftsätten låter DeBuzzer dig välja antingen de udda övertonerna oberoende av varandra eller både udda och jämna övertoner samtidigt, vilket ger ett ännu större djup av kontroll över din signalmanipulation.
Hör skillnaden
Vanligt bland alla Oxford Restoration-plugin-program inkluderar DeBuzzer en omfattande utgångssektion som gör mycket mer än att bara erbjuda en total utgångsnivåfader. Två lyssningslägen, Audio och Diff låter dig övervaka din bearbetning för att säkerställa att du inte överdrivet skadar ditt ljud med bearbetning. Om du byter Diff-läge kan du isolerat höra buzzet du tar bort medan du byter tillbaka till ljud låter dig A/B mot det ursprungliga och påverkade ljudet.
Recensioner
"Med tanke på det fruktansvärt tuffa testet jag gav det, var resultaten inget mindre än imponerande." - Paul Vit (Sound on Sound )
"Den klarade några av de tuffaste uppgifterna jag gav den - verkligen imponerande." - Garett Haines (Tape Op Magazine)
"En ljudskalpell av hög kvalitet som låter dig skära bort det som inte borde finnas där och lämna det som borde." - Matt Vanacoro (Fråga ljud)
Funktioner
- Transparent borttagning av oönskat surr, brum och visslingar
- Ultimate bearbetning och återställning plug-in för efterproduktion och musikproduktion
- Oberoende upptäcka och ta bort sektioner, var och en med en omfattande kontrolllayout för intuitivt och djupt arbetsflöde
- Noggrann grunddetektering över tre frekvensområden för att effektivt eliminera oönskade artefakter över hela spektrumet
- Tre lägen för spårning gör att du enkelt kan finslipa oönskat brus
- Autoläget följer grundton och övertonerna i realtid, perfekt för att fånga en rörlig källa som en vintage -modulerande bandinspelning
- Frysläget förblir fixerat på en användardefinierad frekvens, perfekt för att detektera statiska källor som bakgrundsljud från växelström
- Snabbläge låser sig vid och spårar högfrekventa ljud, ofta orsakade av ljusutrustning
- Två metoder för att ta bort filter inklusive kamfiltrering och parametrisk EQ
- Borttagning av kamfilter är idealisk för tät borttagning över flera övertoner
- Parametriskt EQ-filter kan användas för finborttagning av mindre uppsättningar av harmoniskt innehåll och högfrekventa visselpipor
- Borttagning av udda övertoner oberoende eller både udda och jämn samtidigt
- Testa hur mycket av originalljudet som bearbetas med Diff-lyssningsläget för att finjustera din plug-in
- Noggrann till 1/10 000-dels Hz är idealisk för kritiska arkiverings- eller återställningsändamål.
- Innovativ grafisk display med högupplöst FFT och toppnivåprofil
Specifikationer
Systemkrav
- Operativ system:
- MacOS: OS X 10.8 - 10.15 Catalina (Big Sur/Monterey stöds inte ännu)
- Windows : Windows 7 eller senare
- Formatera:
- Mac: AAX, AAX-DSP, AU, VST2 & VST3
- Windows : AAX, AAX-DSP, VST2 & VST3
- Värdar som stöds:
- Mac: Pro Tools 10.3.8 – 12 (AAX Native & AAX DSP), Pro Tools 7 – 10 (TDM & RTAS), Logic Pro X 10.2, Logic 8 & 9, Digital Performer, Nuendo, Cubase, Ableton Live, Studio One
- Windows : 10.3.8 – 12 (AAX Native & AAX DSP), Pro Tools 7 – 10 (TDM & RTAS), Nuendo, Cubase, Ableton Live, Samplitude, Sequoia, Pyramix, Studio One .
Allmän
- Aktivering: iLok 2, iLok 3 USB-tangenters ELLER ett iLok-konto med en aktiv internetanslutning
- Produktkod : 1029-23