Fullständig Beskrivning
Se Fullständig Beskrivning
Analogmodellerade oscillatorer
I hjärtat av BIT är den dual oscillatordelen. 11 olika vågformer är uppbyggda av eight standardformer som består av kvadratisk, sinus, triangle, halvsinus, sinus med mera samt rosa, vitt och avstämt brus. Oscillatorerna har noggrant modellerats från en rad vintage synthesizers för att leverera en krävande ton som lägger till signature av hårdvara till dina mixar. Dessutom ingår en driftfunktion för att simulera tonhöjdsdrift på vintage med försämring av delar över tiden.
Många moduleringsalternativ finns tillgängliga med BIT, med Oscillator 1 synkroniserad med Oscillator 2 samt puls-, frekvens- och ringmodulering. Båda oscillatorerna kan också självmodulera via den inbyggda feedbackkontrollen, vilket tjänar till att lägga till ytterligare ett lager av brännande distorsion till dina toner.
Autentiska analogmodellerade filter och LFO:er
Består av två identiska filter med flera olika routingalternativ, låter BIT dig slå in de klassiska filterljuden från vördade hårdvara. signature, gruset och karaktären kan hittas i spader i BIT, så att du kan upptäcka hur ljuden från dina klassiska favoritdansskivor producerades. Kan konfigureras i antingen Serial, Split Osc (parallell) eller Split Noise, signalvägen för dina filter kan skräddarsys för att hitta det perfekta ljudet för din mix. Rob Papen BIT är inte nöjd med att ge dig flera routingalternativ, utan har flera olika typer av filter, inklusive två lågpasslägen, högpass-, bandpass-, notch- och kamfiltrering. Varje filter har en omkopplingsbar cut-off lutning från 12 till 24dB/okt för att ändra responsen och aggressionen i din tonala formning. När den används i kombination med Q (resonans)-kontrollen kan du uppnå ett brett utbud av ljud från subtil tonformning och borttagning av överdrivna låga eller höga toner till extreme filtrering med destruktiva egenskaper för att skärpa kanten på din musik.
BIT, som är väsentligt för ljudet av vintage - hårdvara, innehåller två LFO:er för att skapa din ton. En LFO är dedikerad till tonhöjd, medan den andra fritt kan tilldelas moduleringsmatrisen. Med sex vågformer att välja mellan, flera lägen, hastighetssynkronisering och faskontroller, kan den fritt tilldelbara LFO inbyggda BIT göra allt från subtil förtjockning till fullskalig oscillation.
Lägg till spännande, utvecklande toner med den inbyggda arpeggiatorn
Kanske kliver något utanför sfären av vintage analog utrustning, BIT har en 16-stegs arpeggiator. Med upp till 13 olika spellägen erbjuder den inbyggda arpeggiatorn något för alla. Med hela fyra oktavomfång och omfattande kontroll över ett brett utbud av inställningar inklusive hastighet, melodi, slide, swing och tie, kan du skapa rytmiska synthtoner för att lägga till rörelse och energi till ditt spår. BIT:s arpeggiator finns i många Rob Papen-syntar och inkluderar även en Velocity/Key-ratt. Denna speciella kontroll låter dig tala om för BIT vilken källa du ska lyssna på när du skapar varje steg, antingen hastighetsnivån i plug-in eller hastigheten för din manuella tangenttryckning på ditt MIDI-keyboard. En blandning av båda kan givetvis göras genom att ställa in ratten på 50/50. Även om denna kontroll kan vara en liten del av en större ekvation, är den idealisk för att låta BIT utföra arpeggieringen baserat på framförandet, så att du kan skapa mer engagerande, känslomässiga stycken med dynamik och flytande.
Moduleringsmatrisen inbyggd kan också tilldelas den fria kontrollen över din arpeggiator, vilket möjliggör komplexa och utvecklande sekvenser i dina produktioner. live källor i din arpeggiator, perfekt för liveljuddesigners, kan leda till oväntat och oförutsägbart beteende, vilket håller din publik engagerad i din musik längre.
Anpassa din ton
Rob Papens signature erbjuder verktygen för att skapa din ljudsignatur och innehåller flera effekter som hjälper till att förvandla monotona och torra ljud till spännande och expansiva ljudlandskap. En phaser och flanger delar parametrar liksom delay och reverb, medan refrängen är försedd med sin egen uppsättning kontroller. Även om detta kan innebära att du inte kan aktivera alla fem effekter samtidigt, är manipulationsdjupet med varje effekt mer än tillräckligt för att lägga till ett extra lager av textur till din ljuddesign.
Även om BIT är en virtuellt modellerad analog synthesizer, erbjuder tillägget av moduleringsmatrisen flexibilitet även inom området för de inbyggda effekterna. Modulerande effektparametrar på en delay, reverb eller refräng kan resultera i vissa utomjordiska ljud som tar din lysVirveltrumma till en annan värld och kan vara det ljud du letar efter i din film- eller TV-musik.
Bläddra, spara och återkalla förinställningar
En stapelvara bland Rob Papens virtuella instrument och effekter är obefläckade förinställningar, som låter dig utforska kapaciteten hos din plug-in direkt. BIT är inte annorlunda, den består av över 950 förinställningar för att upptäcka ljuddesignpotentialen, vilket hjälper dig att känna dig inspirerad att bli kreativ så fort din synth startar upp, varje gång. BIT hjälper dig snabbt att hitta rätt ljud för din produktion och använder ett intuitivt mappsystem som vart och ett innehåller upp till 256 förinställningar. Varje mapp erbjuder en annan parameter att söka efter ett specifikt ljud med, och erbjuder sökalternativ för typ, tempo/känsla och klangfärg som du snabbt kan hitta ett ljud att provspela i ditt projekt. När du har hittat ett ljud som resonerar med din smak, spara helt enkelt detta i mappen Favoriter och återkalla det i alla framtida sessioner du kan behöva, vilket hjälper till att överladda ditt arbetsflöde i studion, vilket sparar tid på att bläddra igenom oändliga listor med förinställningar och i stället fånga blixten i ett flaskögonblick i dina sessioner.
Funktioner
- 16-röster virtuell analog-modellerad synthesizer
- Mängd av över 950 förinställningar som spänner över ett brett utbud av stilar och ljud
- Drivs av dual oscillatorer med avancerade parametrar som LFO och Envelope manipulation och moduleringsparametrar
- Instabiliteter hos analog utrustning modellerad inklusive "Tuned Noise" inom vågformer
- Den andra oscillatorn har en sub-oscillator med sinus-, kvadrat- och sågvågformer
- Oberoende brusoscillator, med både vita och rosa brusfunktioner
- Två minutiöst modellerade analoga filter med 11 unika lägen
- Flexibla filterdirigeringsalternativ inklusive seriellt, split-osc eller split-noise
- Ändra svaret på ditt filter med ett dedikerat kuvert med parametrar för attack, decay, sustain, fade och release
- Global Amp-kontroll erbjuder hastighetskontroll, attack, decay, sustain och release-rattar för att anpassa svaret på ditt ljud
- 16-stegs arpeggiator inkluderar ett brett utbud av kontroller som tempo, melodi, hastighet, tie, slide och mer
- Flera spellägen passar alla spelstilar inklusive polyfonisk, monofonisk, legato och mer i Unison-läge
- Vintage, analogmodellerade effekter låter dig perfekta din ton
- Chorus, flanger, phaser, delay och reverb alla närvarande
- Intuitiv förinställd webbläsare för att påskynda arbetsflödet
- Skalbart gränssnitt passar alla bildskärmsstorlekar
Specifikationer
- Systemkrav
- Operativ system:
- Mac: OS-X 10.13 upp till OS-12. M1 ARM-processor kompatibel
- Windows : Windows 7/8/10/11
- Formatera:
- Mac: 64 bitar AU, VST, VST3 och AAX
- Windows : 32 och 64 bitar VST, VST3 och 64 bitar. PC AAX för PT 12 eller högre
- Kompatibilitet: Kompatibel med NI NKS-systemet
- Produktkod : 1267-37