Fullständig Beskrivning
Se Fullständig Beskrivning
En rad reverb
Empress Effects Reverb innehåller 24 algoritmreverb i högkvalitativ stereo. Denna mångsidiga enhet är full av funktioner och kan anpassas till de flesta musikgenrer. Den är kompatibel med MIDI och har även en SD-kortingång för att spara dina unika toner. Inrymt i ett die cast aluminiumskal med tre fotreglage är det en värd investering.
reverb
reverb refererar vanligtvis till Reverb i en konsertsal och är modellerad från ett fantastiskt och ganska reflekterande utrymme. Den används vanligtvis vid längre avklingningstider inom två eller fler sekunders intervall. Hallreverb har generellt sett mer dämpad hög frekvens jämfört med andra reverb, vilket leder till ett mjukt, varmt ljud. Eftersom rummets storlek är fantastisk är de tidiga reflektionerna långsammare att komma fram och är mycket uttalade innan svansen blir diffus.
reverb
Plate-reverb skapades ursprungligen från en elektromekanisk anordning som vibrerar en fantastisk metallplåt för att skapa reverb -ljud. I ena änden finns en drivenhet som vibrerar metallen, och i andra änden en transduktor som fångar plattans vibration och förvandlar den tillbaka till en elektrisk ljudsignal. Nedbrytningstiderna kunde kontrolleras genom att applicera dämpning på de olika sektionerna av plattan. Ljudkvaliteten för denna funktion är superb.
reverb
Spring Reverb enheter är små tankar som hänger upp fjädrar mellan en förare och en transduktor. De sitter vanligtvis i basen av din förstärkare. En drivkrets använder en spole och magnet för att vibrera fjädrarna, vilket skapar efterklang. Liksom det tidigare nämnda reverb, omvandlar en mottagarkrets i andra änden av fjädrarna den mekaniska vibrationen tillbaka till en elektrisk ljudsignal. Ljudet varierar beroende på antalet fjädrar, fjäderspänningen och hur mycket signalen drivs. Elektroniken vid föraren och mottagningssidan kan spela en fantastisk roll i ton i ljudet. Förfodralet kan vara upp till 3 eller 4 sekunder. Spring reverb är ett klassiskt ljud för gitarrspelare på grund av dess diskreta delayliknande reflektioner som är framträdande i responsen.
reverb
Precis som med andra reverb är Room reverb baserad på ett fysiskt utrymme. Det har vanligtvis ett kortare förfodral vilket beror på rummets storlek, och mängden absorberande material på väggarna. Eftersom vi tillbringar större delen av våra liv i små eller medelstora rum, är det ett mycket naturligt klingande reverb. Nyckeln till ett realistiskt ljud är de täta tidiga reflektionerna. Dessa är de första reflektionerna från golvet, väggarna eller taket som kommer till öronen efter det direct sound. De är avgörande för att skapa känslan av storlek och rymd. Det är ett idealiskt val för subtila applikationer och vid kortare tider.
Sparkling reverb
Glittret reverb skapas av en oktaveffekt som matas in i en fantastisk klingande svans. Oktaven är lite långsam att bygga, och den går högre och högre i tonhöjd med tiden. Detta skapar ett mycket luftigt och öppet ljud. Detta läge lägger till en frodighet och surrealistiskt element till ljudet och är perfekt med långsammare legato-spel.
Modulation
I den modulerade reverb är det modulering som appliceras på var och en av delay linjerna så att du får ett liknande ljud, men du hör inte den distinkta refrängpulsen eftersom det är så många som händer samtidigt, vilket leder till ett ljud som är varmt och slät. Detta läge kommer att fungera på en mängd olika spelstilar och delar.
Omgivande svällning
Det omgivande svällläget upptäcker antingen avbrott i ditt spelande eller använder triggerdetektering för att upptäcka tonstarter, sedan tillämpar de en jämn, justerbar intoning. Detta läge fungerar bra vid 100 procent vått och vid långa avklingningstider.
Delay och reverb
Denna klassiska combo är ett måste för alla gitarrister. Dessa toner är kända för att vara med på 80-talsinspelningar och lägger till en mångsidig funktion till pedalen.
Omvänd & spöke
Reverse är ett utmärkt verktyg för att tona in i låtar eller solon, eftersom det ger det ett dramatiskt tillvägagångssätt. Spökläget lägger till ett riktigt smidigt och kusligt lager bakom ditt torra spel. Svansen består av en massa resonans och modulerade element som smälter samman för att skapa ett riktigt unikt ljud. Hi- och low-filtren låter riktigt bra när du har dem i rörelse med resonansen uppåt. Resonanskontrollen och sönderfodralet samverkar för att forma sönderfodralets ton och längd.
Lo-fi
Medan du använder Lo-fi-läget, påverkas den torra signalen med lite frän filtrering och distorsion tillsammans med det våta, vilket ger dig en komplett lo-fi-signal. reverb är inte menade att vara jämna. Du kommer att höra några korniga diskreta fördröjningar som rasslar runt där inne, vilket gör den idealisk för intron eller broar där du vill ändra saker och ting.
Specifikationer
- Ingångsimpedans: 1 Mohm
- Utgångsimpedans: 100 ohm
- Utgångsimpedans (transformator): 600 ohm
- Frekvenssvar (-3dB, torr) : 10Hz – 50kHz
- Frekvenssvar (-3dB, vått): 10Hz – 23,4kHz
- Total harmonisk distorsion (torr): 0,09
- Total harmonisk distorsion (våt): 0,22
- Dynamic Range (torr): 106,9 dBA
- Dynamiskt omfång (vått): 105,5 dBA
- Ingångshöjd (torr): +10,0 dBu
- Ingångshöjd (våt, ingen pad ): +0,5 dBu
- Ingångshöjd (våt, 6dB pad ): +5,7 dBu
- Ingångshöjd (våt, 12dB pad ): +10,8 dBu
- Utgångshöjd: +16,2dBu
- Strömingångskontakt : 2,1 mm fatkontakt
- Erforderlig ström: 300mA
- Höjd (endast kapsling): 1,75"
- Höjd (inklusive kontroller): 2,25"
- Längd: 5,7"
- Bredd: 3,75"
- Vikt: 1,5 kg