Prissättning
Vi försöker vårt bästa för att se till att vi erbjuder extremt konkurrenskraftiga priser både online och i vår butik. Priser for leverans visas när du lägger till ett objekt i kundvagnen och många produkter inkluderar ett gratis leveransalternativ.
Till skillnad från många internationella återförsäljare, kommer vi alltid att debitera ditt kort för det exakta beloppet som visasoch i din lokala valuta. Gear4music handlar för närvarande i åtta olika valutor över våra 19 internationella webbplatser.
Lager
Beräknade leveransdatum visas för varje produkt. Det datum som visas beräknas baserat på lagertillgänglighet och den uppskattade kurirleveranstiden till ditt hem.
När vi har produkter tillgängliga i vårt lager för omedelbar leverans, kommer vi att visa ett "i lager" status på produktsidan och det beräknade leveransdatumet är oftast snabbt.
När vi inte har lager fysiskt tillgängligt i vårt egna lager, visar vi ett beräknat leveransdatum baserat på hur lång tid det normalt tar en leverantör att leverera till oss, eller när vi vet att nästa leverans anländer till oss. Beräknade leveransdatum uppdateras ständigt för att återspegla tillgängligheten och trots att allt görs för att säkerställa att de är korrekta, är dessa beräknade och därmed inte garanterade.
Boka din egen dag leveransservice
Du kan boka ditt önskade leveransdatum med kalender-funktionen i kundvagnen. Observera att detta inte är ett garanterat datum, även om vi levererar de flesta bestallningar på det datum som valts.
Om du bor i ett avlägset område kan det ta längre tid att leverera din beställning och vissa leveranstjänster är möjligtvis inte tillgängliga. Detta kommer normalt att tillmärkaläggasoch tjänsten måste därmed förändras när du loggar in eller anger dina adressuppgifter i kassan.
Om vi av någon anledning behöver ändra din leveransdag, kommer att vi meddela dig i förväg per e-post eller SMS.
MOMS & tull
Priser inkluderar moms om inte anges. Vi är registrerade för mervärdesskatt i 20 länder, och mervärdesskattesats som tillämpas på din beställning visas alltid tydligt.
Om du beställer från länder utanför EU, Norge eller Schweiz, kommer vi att visa priset kommer vi att debitera exklusive moms, plus det totala beloppet inklusive moms att vi förväntar oss att du kommer att betala när varorna levereras. Gear4music samlar inte faktiska momsbeloppet eller någon importtullbelopp som skall betalas – detta kommer att samlas in genom ditt lokala tullkontor och Gear4music är inte skyldig att betala någon extra importavgifter som kan åläggas av kurirer eller tullen.
* Alla beställningar säljs med antagande att importtull inte betalats, så tänk på att om du beställer från länder utanför EU, Norge eller Schweiz du kan behöva betala importtull eller andra skatter. Våra lokala leveranspartner kan också debitera avgifter för importtullar.
Artikelnummer
Varje produkt pa webbplatsen Gear4music har en artikelnummer. Det är bra om du har detta nummer till hands när du ringer oss för att kontrollera alla detaljer.
Det är bra om du har artikelnumret som visas på varje produktsida till hands när du ringer att för att beställa ett objekt.
Om du registrera dig online, kommer vit att skicka mig massor av skräppost?
Nej. Vi kommer bara skicka meddelanden om status för din bestallning, och ett Gear4music-nyhetsbrev en gang med några veckors mellanrum. Vi kommer inte att överlåta dina uppgifter till tredje partier för marknadsföringssyften.
Hur vet jag att Gear4music har mottagit min beställning?
Du kommer att skickas en bekraftelse via e-post.
Order "på is"
Vi kommer att försöka kontakta dig så snart som möjligt. Du kan bli ombedd att tillhandahålla en kopia av ditt betalkort eller en annan form av legitimation. Detta händer ibland p.g.a. att vi inte automatiskt kan kontrollera de uppgifter du har gett ditt kortföretag. Detta betyder inte att du har en dålig kreditvärdighet eller inte är en uppskattad kund! Vi behöver bara genomföra dessa kontroller ibland för att hindra oss från att omfattas av bedrägliga transaktioner.
Varför har min beställning nekats?
Detta är normalt, eftersom din bank har nekat transaktionen, eller detaljer du har angett inte är korrekta och inte har passerat våra säkerhetskontroller. Om detta händer, antingen korrigera de uppgifter du har lämnat, prova använda olika betalkort eller kontakta oss på 081-241 03 60 för ytterligare råd om du tror att all information du har lämnat är korrekta och kortet du har använt har tillräckliga medel.
Kan jag samla in min bestallning från er personligen?
Ja, men inte for beställningar online med kreditkort. Ring oss på 081-241 03 60 för att kontrollera tillgängligheten av en produkt, om du vill samla in en beställning.
Kan jag placera min beställning per telefon i stället for på nätet?
Ja det kan du. Om du redan har registrerat ett konto med oss online, är beställning per telefon snabbt och lätt, särskilt om du vet ditt kontonummer. När en beställning görs per telefon,behöver vi alltid leverera din order till samma registrerade adress för kortet som du använder för betalning.
Jag letar efter en specifik produkt men kan inte hitta den på er hemsida.
Vänligen skicka oss ett mail med din förfrågan till
[email protected]