Webbläsare som inte stöds
Den webbläsare som du använder för närvarande stöds inte längre, och som sådan kanske funktionerna på denna webbplats inte fungerar som förväntat. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en webbläsare som för närvarande stöds (som Chrome, Edge eller Firefox) för att förbättra din säkerhet, hastighet och övergripande upplevelse.
Centrala funktioner
Denna produktbeskrivning har översatts från engelska - Se den ursprungliga versionen här
Anpassningsbar och exakt. DPA 4018V Vocal Microphone upprätthåller DPAs rykte för enastående prestanda och flexibilitet. Med en flexibel modulär design är 4018V utformad för att möta dina behov i alla situationer.
4018V-kapseln har en linjär respons med en mjuk high-end boost, så att du enkelt kan skära igenom mixen. Det precisionsdesignade superkardioida polära mönstret använder en mycket bredare acceptansvinkel på framsidan för ett extremt naturligt ljud i kombination med extraordinär isolering.
Oavsett om du sänder, spelar på scenen eller försöker hitta det perfekta tillskottet till din studioverktygssats. DPA 4018V fångar konsekvent alla nyanser med fullständig transparens - allt i detaljerna.
Artikelnummer: 122709
DPA 4018-handmikrofonen är optimerad för sång och talat ord och ger enastående prestanda med två kapslar. Denna version är utrustad med den mångsidiga 4018V-kapseln.
4018V har ett linjärt respons med en mjuk boost av 3dB vid 12 kHz. Detta gör att ditt ljud kan klippa igenom mixen i en mängd olika miljöer. Det är särskilt användbart när slutresultatet sannolikt kommer att höras via högtalare med begränsad kapacitet, som de som är inbyggda i tv-apparater.
Båda kapslarna använder ett exakt superkardioid Riktningskaraktärisitk, vilket ger exceptionell isolering. De hanterar lätta ljudkällor med lätthet tack vare ett inkluderat trestegs popskyddsnät. Oavsett vilken version du väljer, med 4018 kan du fånga alla nyanser av din prestanda med klassledande transparens.
En högkvalitativ 3-stifts XLR-utgång gör att du kan dra full nytta av det världsberömda ljudet i en kabelansluten konfiguration. Handtagets snygga konturer garanterar enastående komfort och hantering, medan den robusta konstruktionen ger utmärkt tillförlitlighet.
Om du föredrar att använda din mikrofon med ett trådlöst system senare på linjen, är allt du behöver göra att byta ut handtaget för en av DPA: s trådlösa adaptrar (finns separat). För en fjärdedel av kostnaden för en ny mikrofon kan du behålla samma ljudprestanda men med fullständig trådlös kompatibilitet. DPA: s modulära design ger dig en av de mest anpassningsbara mikrofonlösningarna i världen.
DPA strävar efter att leverera enastående ljudprestanda med varenda produkt. DPA 4018V är inget undantag. Företaget har tagit en annan designmetod för att säkerställa att du behåller utmärkt signalintegritet med kompromisslös transparens.
DPA: s aktiv Drive elektroniska impedansbalansering ger en rad fördelar jämfört med traditionella transformatorkopplade utgångssteg. En sådan fördel är en konsekvent signalamplitud oavsett om ingångsanslutningen är balanserad eller obalanserad och med eller utan en ingångstransformator. 4018V utnyttjar denna teknik till fullo, förbättrar symmetrisk dämpning och sänker distorsion.
aktiv Drive ger 4018V en CMRR på> 50dB vid 1kHz. Detta innebär att mindre än en tusendel av den normala brusenergin kommer att passera genom din mikrofons kretsar. Denna teknik uppnår allt detta utan att behöva använda transformatorer som skulle försämra ljudkvaliteten och införa hörbara artefakter i din signal.
"De låter bara bra. DPA Vocal Microphone är geni. Även i en liten klubb kan jag få det lika högt som de flesta dynamiska mikrofoner utan hemsk feedback, men ljudkvaliteten och förståelsen finns kvar." - Phil Jones, Front of House Engineer för Royal Blood
"Priset kommer att avskräcka många människor, eftersom det här är en dyr mikrofon - men när jag sa till sångaren att det kostade sju gånger mer än mikrofonen han för närvarande använde, var hans respons att det lät det!" - Sound on Sound
"Att flytta in i en fristad med ett centralt högtalarkluster ovanför och precis framför scenen, var det lätt att uppnå mer än tillräckliga nivåer för talat ord eller sång utan feedback, även på en viss plats under högtalarna där taket skapar ofta en feedback-benägen zon. EQ ställdes platt för testet och ljudteknikern kompletterade den neutrala, begripliga karaktären hos ljudsvaret. - Kyrkans produktion