Webbläsare som inte stöds
Den webbläsare som du använder för närvarande stöds inte längre, och som sådan kanske funktionerna på denna webbplats inte fungerar som förväntat. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en webbläsare som för närvarande stöds (som Chrome, Edge eller Firefox) för att förbättra din säkerhet, hastighet och övergripande upplevelse.
Centrala funktioner
Denna produktbeskrivning har översatts från engelska - Se den ursprungliga versionen här
Ex-Demo: Denna produkt kan vara ex-display, ha mindre tecken på användning, lätta ytliga skråmor eller sakna icke nödvändiga delar eller mjukvara. Originallådan eller paketeringen kanske inte ingår. Varje objekt har kontrollerats av vårt team av reparationstekniker för att försäkra att det möter våra höga standarder. Detta är en fantastisk möjlighet att köpa en fullt fungerande produkt till ett nedsatt pris.
Artikelnummer: 61689
Den spelar starkare. En drivrutin för mellanregister är vanligtvis fyra till fem tum i diameter, vilket innebär att mellanregistret föraren kan "flytta mycket mer luft" genom mitten av frekvenser än en diminutiv 1 tumdiskant. För samma wattal input tar en fem-tums mellanregister drivrutin bokstavligen en "större bita" ur luften, som översätter till mer ljud för den samma tillförda effekten.
Det hanterar stora mängder kraft och är extremt tillförlitlig. Att ha en dedikerad mellanregister driver innebär att tweeter-som är de mest utsatta av högtalare element-inte inte behöva kämpa försöker nå till de mellanregister frekvenserna, som diskanter måste göra två-vägs system. Crossover frekvens specs berätta historien: I en korrekt utformade trevägs högtalare, diskant behöver inte "in i spelet" till cirka 4 000 Hz-långt i regionen diskant, som inte är en frekvens område som kräver ström-tung enhet signaler som kan bränna ut en delikat diskant. Däremot korsar diskant i en två-vägs högtalare över om en full octave lägre-runt 2 000 Hz, som sätter det i betydligt större termiska och mekaniska fara. Lägre en tweeter korsar över, desto mer sannolikt är det att du ska drabbas av tweeter misslyckande från utbrändhet eller irreparabel voice coil förskjutning från över utflykt.
Ljud täckning (kallas ibland "spridning" eller "strålning mönster") är mycket brett och konsekventa. Detta är mycket viktigt i en studio monitor-du måste ha brett, även, konsekvent ljud täckning så att du kan höra dina mixar med skärpa och detaljrikedom, även om du stativ lite på sidan ("off-axeln") av högtalaren. M3-6 använder dess drivrutiner endast i frekvensen spänner där det har mycket vidvinkel spridning. Bäst av allt, ger utrymmesbesparande M3-6 Studio referens bildskärmen dess verkligt spektakulära tre-vägs ljud från samma kompakt kabinett storlek som en vanlig tvåvägs bildskärm.
I den sofistikerade designen av M3-6 är mellanregister och diskant monterade i linje med varandra (diskant är faktiskt monterad i toppen på mellanregistret) på exakt samma punkt i rymden. Gör så innebär ljudet av de två förarna integrerar perfekt, utan "tid/ankomst dist" av konventionellt fördelade drivenheter. I stället, med M-Audio M3-6, alla viktiga mellanregister och diskant information når öronen samtidigt just, leverera ultimat detaljrikedom och klarhet.
Ingen högtalare med konventionellt monterade drivrutiner kan lika M3-6 är otroligt naturlig, tredimensionella ljudfält. Dina mixar ljud real, och du kan göra mycket säker, exakt anpassning till dina inspelningar.
Kevlar ® är ett idealiskt driver membran material: otroligt stark, styv och ljus (det används i militära skyddsvästar). M-Audio använda den i både M3-6 6 tumbaselement och 5 tummellanregistret, ger dessa enheter en otroligt snabbt övergående attack, utmärkt känslighet och fantastisk motståndskraft mot kon böjning och klangfulla uppbrottet på hög effektnivåer. Högt, stark och snabb-perfekt monitor egenskaper.
1 tumvävda silk domediskant använder Ferro-fluid röst spole kylning för läggs tillförlitlighet på studio effektnivåer och denna diskant ger praktiskt taget inga hårda eller"lyssnar trötthet,"som ofta är fodralet med metall dome tweeter-högtalare. Detta är extremt viktigt att ljudtekniker som tillbringar timmar i studion, lyssna på hans mixar, att förlita sig på hans unfatigued hörsel att göra subtila justeringar.
Dessutom är diskant monterad i en integrerad vågledare, som just fokuserar och dirigerar diskant energin i fältet lyssnande, att säkerställa en solid och stabil sonic bild och minimera den slumpmässiga akustiskt "scatter" som skulle distrahera från ordentligt utvärdera den inspelning uppspelning.
Slutligen, M-Audio har uppmärksamt till kabinettet också. Attraktiva riktigt trä-fanerad baffeln är chamfered på översta kanterna för att underlätta spridning och minska hörbart destruktiva kant diffraction. De har också optimerat Kabinettets interna stärkande för att säkerställa att förarna har en solid, vibrationsfri plattform för att lansera sitt sound och brukade datorberäkningar bestämmer hamnens egenskaper för bästa möjliga basåtergivningen.
Tre individuella inre förstärkare ger kraft till var och en av tre högtalarelementen. Dessa förstärkare är skräddarsytt till drivrutiner de matchas med, för smidig drift och system synergi som är nästan omöjligt att vara lika med utombordare förstärkare och passiva högtalare. Sammanlagt 160 watt klass AB förstärkning ger M3-6 med gott om utrymme för även de mest högljudda blandar. De omsorgsfullt utvalda crossover punkterna dela frekvensspektrum i mycket exakt band så att varje enskild förare endast hanterar den exakta frekvens spänner där det är mest exakta.
Kraftfull tre-band (LF, MF, HF) EQ ger dig flexibiliteten att forma ljudet att matcha ditt lyssnande miljö. Omkopplingsbar low-cut filtret är perfekt för att skräddarsy den M3-6 basrespons för användning med en subwoofer, som M-Audio's BX Subwoofer. Pinhole-monterad blå lysdioder ger en lätt-till-använda det visuella hjälpmedlet för perfekta högtalaren placering.
Resultatet av alla dessa innovationer och tankeväckande designdetaljer är en enastående studio monitorhögtalare kan utföra på en långt högre nivå än de typiska monitor-även i de mest kritiska lyssnande miljön.