Webbläsare som inte stöds
Den webbläsare som du använder för närvarande stöds inte längre, och som sådan kanske funktionerna på denna webbplats inte fungerar som förväntat. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en webbläsare som för närvarande stöds (som Chrome, Edge eller Firefox) för att förbättra din säkerhet, hastighet och övergripande upplevelse.
Centrala funktioner
Denna produktbeskrivning har översatts från engelska - Se den ursprungliga versionen här
Artikelnummer: 81564
AD-9 pro är designad med fyra specialanpassade Maxon hinkbrigader IC för att leverera upp till 450 millisekunder fett, varm analog delay. Maxon specialiserade egna brusreduceringskretsar filtrerar pedalerna delay upprepningar, vilket minskar mängden aliasing, klockbrus och distorsion som vanligtvis finns vid analoga förseningar. True-bypass-omkoppling läggs också till pedalen, vilket möjliggör transparent ton när pedalen är avstängd. Alla dessa funktioner gör att AD-9 pro ger ett otroligt respons och balans mellan de höga och låga frekvensområdena, vilket ger en tydlig, fast delay som fortfarande behåller de varma analoga egenskaperna.
Med 450 ms organiska delay erbjuder AD-9 pro ett brett dynamiskt intervall som kan användas för att förbättra spelupplevelsen. Med förmåga att självsvängningseffekter, pedalen har också multi-tap byten, som aktiva substanser ett delay I multi-head-läge skapar pedalen polrytmiska upprepningar mot huvudfördröjningsupprepningen delay att erbjuda en tejp-simuleringseffekt, eller vid kortare delay ger och omgivande reverb. AD-9 pro är också designad med dubbla utgångar, så att du kan dirigera de torra och försenade signalerna till två separata förstärkare och mixerkanaler.
Maxon startade i Japan 1965 under namnet Nisshin Onpa och tillverkade gitarruppsamlingar innan han tillverkade OEM-produkter för andra företag. Nisshin Onpa var ansvarig för att utforma och tillverka många legendariska pedaler medan han arbetade i samarbete med Ibanez, inklusive TS-808 / TS808 och TS9 rörskrikare. Även om många av pedalerna som Maxon skapade släpptes under Ibanez namnet, producerade Maxon pedaler under sitt eget namn, och 2002 när de två företagen gick iväg, började Maxon driva sitt namn som en tillverkare av högkvalitativa effekter. Idag producerar Maxon "svåra att hitta" effektpedaler av vintage typ och används av många konstnärer som Pearl Jam, Troy Van Leeuwen, Steve Stevens, Brad Whitford och många fler.