Webbläsare som inte stöds
Den webbläsare som du använder för närvarande stöds inte längre, och som sådan kanske funktionerna på denna webbplats inte fungerar som förväntat. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en webbläsare som för närvarande stöds (som Chrome, Edge eller Firefox) för att förbättra din säkerhet, hastighet och övergripande upplevelse.
Centrala funktioner
Denna produktbeskrivning har översatts från engelska - Se den ursprungliga versionen här
En viss aura av mystiken omger Gibson Flying V. En elgitarr väl inför sin tid när den introducerades 1958, Flying-V intensiv magnetisk attraktiv, kraftfullt ljud och ovanligt välbekanta formen har gjort det en av de mest omedelbart igenkännlig gitarr i världen. Gibson letade du vill lägga till en futuristisk aspekt till företagets image när de introducerade Flying V.
Även om vissa av de största gitarr spelarna i all-time - inklusive Lonnie Mack och Albert King - anammade omedelbart Flying V, det var inte förrän Gibson återinfördes gitarr 1967 som resten av världen fångade på. Gitarr gudar som Jimi Hendrix, Johnny Winter, Billy Gibbons, Michael Schenker och Lenny Kravitz har alla gett efter för det Flying V fascinerande UPPVAKTANDE.
Artikelnummer: 12707
Vinklad Gitarrhuvud
Den spetsiga headstock på V-faktor x är så typiskt eftersom det är unikt. Liksom varje Gibson headstock, är det huggen av mahogny samma enhet som halsen. Det är inte en "limmad-på" headstock, och processen tar hantverk, tid och ansträngning. Men belöningarna är värt ansträngningen.
Gitarrhuvud är noggrant vinklat 17 grader, vilket ökar trycket på strängarna och hjälper dem att stanna i mutter ankomst-och avgångstider. En ökning av sträng påtryckningar innebär också finns det ingen förlust av sträng vibrationer mellan sadel och mottagare, som är lika med bättre Sustain. En vit truss rod cover lägger till en trevlig pricken i headstock och kompletterar perfekt den vita plektrumskydd på V-faktor x kroppen.
V-faktor x hals profil
Ingen gitarr hals profiler är mer urskiljbar än hals profilerna anställda på Gibson modeller i dag. Mer traditionella 50-talet hals profil är tjockare, mer rundade konturen, emulera hals formerna av Gibsons ikoniska modeller av det sena femtiotalet. 1960-Talet hals profil anses mer moderna, slim-konisk konturen vanligtvis associeras med Gibson modeller av tidiga 1960-talet. Halsen på Gibson's V-faktor x har bäst av två världar - det är en hybrid mellan 50-talet avrundas konturen och 1960-talet slim-taper profil.
Som med alla Gibson hals, är det maskinbearbetade i Gibsons grov kvarn med trä formar de original nedskärningar. När Greppbräda får limmas på, görs resten - inklusive den slutliga slipning - för hand. Som innebär att det finns inga två hals med exakt samma dimensioner. Så medan det fortfarande är dess respektive profil grundläggande egenskaper, blir varje hals något annorlunda, med distinkta men traditionella känsla.
Solid mahogny kropp
Den mest centrala av alla V-faktor x funktioner är dess V-formad, solid mahogny kropp. Om det är regelbundna Flying V eller Gibson V-faktor X, solid mahogny kroppen ger ton, Sustain, och prestanda. Mahogny är går igenom samma rigorösa urvalsprocessen som alla Gibson's woods, och personligen inspekteras och kvalificerad genom Gibson's team av kvalificerade trä experter innan det träder fabriker. Inuti Gibson fabriker hålls luftfuktighet på 45 procent, och temperaturen vid 70 grader.
Detta försäkrar alla woods torkas till en nivå av "jämvikt", där vattenhalten inte ändras under tillverkningsprocessen. Detta garanterar snäva-anslutning lederna och ingen expansion och hjälper till att kontrollen av krympning och dist av skogen, förutom att hjälpa minska vikten. Den hjälper också med att förbättra skogen? maskinbearbetningsbar och slutbehandling egenskaper. Konsekvent vattenhalt innebär att en Gibson gitarr svarar jämnt på temperatur och luftfuktighet förändringar långt efter det lämnar fabriken.
Elektronik
När det gäller gitarr elektronik, mindre är definitivt bättre. Och som innehåller förvisso sant med Gibson's V-Factor X. Gibson har valt att installera två volymkontroller och endast en ton växeln, som översätter till mindre motstånd mellan upphämtning och den faktiska produktionen. Det innebär att du får ingenting men ren ton från upphämtning och en fullt screaming rock and roll maskin.
Gibson's 496R och 500T Pickups
Ingen händelse är mer ansvariga för drastiskt påverka utvecklingen av populär musik än Gibson? s införandet av dubbel-spole "humbucking" pickup 1955. Från de varma jazz tonerna av Charlie Christian, den world-shaking rockabilly Scotty Moore och Jimmy Page cruching klippa, utforskade otaliga aktörer runt om i världen gränslösa möjligheter det tonala spektrum genom Gibson pickuper och gitarr.
Det musikaliska landskapet ändrade så gjorde utvecklingen av humbucker upphämtning. Infördes i början av 1970-talet, Gibson's 496R och 500T pickups fyllda behovet av mer kraftfulla humbuckers och laddat framväxten av hårdrock och heavy metal. 496R ger otrolig Sustain och styckning kraft med sin keramiska magnet, lägga till fler toppar med ökade definition och inga muddiness alls. 500T är en av Gibsons mest kraftfulla mikar, som innehåller en tre keramiska magnet struktur, vilket möjliggör en skoningslös rock and roll crunch som aldrig förlorar sin rika kombination av förbättrade dalar och kristallklart toppar. Detta är en av Gibsons mest potenta pickup kombinationer.
Kropp:
Hals:
Greppbräda:
Elektronik:
Mekanik: