Webbläsare som inte stöds
Den webbläsare som du använder för närvarande stöds inte längre, och som sådan kanske funktionerna på denna webbplats inte fungerar som förväntat. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en webbläsare som för närvarande stöds (som Chrome, Edge eller Firefox) för att förbättra din säkerhet, hastighet och övergripande upplevelse.
Centrala funktioner
Denna produktbeskrivning har översatts från engelska - Se den ursprungliga versionen här
Bara click "Byt in din utrustning" ovan, svara på några snabba frågor om ditt objekt så berättar vi hur mycket
Att sälja till oss innebär också att du inte behöver skriva produktlistor eller svara på frågor från potentiella köpare
Artikelnummer: 284748
EJ-200CE är känd som "The King of the Flat Top Guitars" och ger ett enormt ljud med massor av sustain. Botten och sidor är tillverkade av lönn, vilket ger ett vackert ljust ljud som dominerar i mellan- och diskantområdet. Lönnen är toppad med massiv gran som förstärker ton med skarpa toppar och täta bottnar, för att skapa ett balanserat ljud med massor av punch.
EJ-200CE har en slät lönnhals som möjliggör snabbt och bekvämt spel, perfekt för en mängd olika spelstilar och tekniker. Lönnhalsen ger ljusa och twangiga toner samt utmärkt klarhet och ringande sustain. medan greppbrädan i rosenträ skapar ljusa ljud med varma djup. Lönnhalsen är kombinerad med en greppbräda i mjukt rosenträ som ger extra värme och sjungande artikulation till det övergripande ljudet.
Två "Nano"-mickar och en eSonic-förstärkare är en del av den revolutionerande elektroniken inbyggd på Epiphone EJ-200CE. Pickuperna på Shadow består av en NanoFlex som sitter under sadeln och en NanoMag som sitter vid greppbrädan; pickuperna ger var och en en annan ton, vilket skapar en mångsidig prestanda. NanoFlex ger en "verkligt akustisk" ton genom att kombinerar både kropps- och strängton för ljudmässigt behaglig förstärkning; och NanoMag är utrustad med 3 högkvalitativa Samarium-Cobalt-magneter och en aktiv krets, som arbetar för att ge en exakt ton med ett brett dynamiskt intervall. Det finns också ett eSonic Preamp-system med inbyggd stämapparat, fasomkopplare och en Blend-kontroll som gör att spelaren kan kombinerar utgångarna från de separata pickuperna för att hitta sitt idealiska ljud.
Gibson J-200 introducerades redan 1937, då den först kallades "Super Jumbo" med avsikten att ersätta "Advanced Jumbo". J-200 var känd som "King Of The Flat Tops", med sin djupa, fokuserade och extremt responsiva akustiska ton och häpnadsväckande unika utseende. Den försåg artisterna på 30-talets musikscen American med en fantastisk och djärv akustisk gitarr som kunde projicera toner som var idealiska för country- och westernstilar. Många musikstorheter har också använt en J-200 under sin karriär, däribland Bob Dylan, Elvis Presley och Pete Townshend som använde en J-200 för att komponera The Who's Tommy.