10 YEAR EXTENDED GARANTI ANVÄNDARVILLKOR:

Termer och villkor nedan för denna garanti gäller följande punkt:

1 x Behringer U-PHORIA UMC404HD Audio Interface

Längden på garantin från leveransdatumet: 10 år

Pengarna tillbaka garantiperiod: 60 dagar.


DEFEKTA VAROR INOM GARANTI:

Om en beställd produkt blir defekt på grund av att ett tillverkningsfel inom 10 år från inköpsdatumet, kommer Gear4music antingen reparera eller ersätta produkten gratis och enligt villkoren för denna garanti, returnera produkten till kunden utan kostnad. Detta utgör ett standardvillkor för denna garanti.

60 DAGARS PENGAR TILLBAKA GARANTI:

Enligt villkoren för denna garanti kan produkter återlämnas för återbetalning, utbyte eller full kredit inom 60 dagar efter leverans.

För returförfrågningar gjorda inom 30 dagar efter leverans:
Gear4music kommer att upphämta produkterna från kunden gratis och de ursprungliga leveranskostnaderna kommer att betalas tillbaka. Dessa leveransåterbetalningar gäller ej uppgraderade leveranser (inklusive lördags-/tajmade leveranser).

För returer som bokats 30 dagar efter leverans:
Om kunden vill returnera en produkt efter 30 dagar från leverans (men inom 60 dagar från leverans), måste den återlämnas till Gear4music på kundens egen bekostnad eller alternativt kan Gear4music ordna insamling av varorna för en nominell avgift. De ursprungliga leveranskostnaderna återbetalas ej. Utökade garantiavgifter som betalats av kunden kommer ej att återbetalas. För alla returnerade träblås- och bleckblåsinstrument kommer en 60kr rengöringsavgift att tillämpas.

Den utökade öppet-köp-garantin omfattar inte varor som skadats i transit som rapporteras efter att 30 dagars perioden från leverans löpt ut (se nedan).

När Gear4music tar emot återlämnade varor kommer de kontrolleras för att säkerställa att de är "som nya" och alla bruksanvinsningar, tillbehör, gratisartiklar och andra komponenter finns i det returnerade paketet och att kunden har tagit väl hand om varorna. Kunden måste vidta rimliga åtgärder för att försäkra att varan förpackas på lämpligt sätt för säker transport tillbaka till Gear4music. Om Gear4music tar emot varor som inte har paketerats tillräckligt väl / enligt detta villkor, kommer Gear4music att debitera kunden en avgift som motsvarar minskningen i värdet av de varor eller 10% av värdet för inköpet, beroende på vilket som är högre. Dessa kostnader kommer att dras från återbetalningen till kunden.

Artiklar som returneras åtta dagar eller senare från leverans skall vara i "som nytt" skick. Om artiklar returneras efter att kunden haft dem i över sju dagar och den ursprungliga lådan/förpackningen saknas, kan en avgift på 10% tillämpas för att kunna återsälja produkten. För vissa artiklar gäller ej öppet köp, såsom programvara för datorer vars förseglingar har brutits eller registration genomförts, musikdatorsystem byggda enligt en kunds personliga specifikationer, "in ear"-hörlurar/monitorer samt produkter som köpts in av kunden vid Gear4musics lokaler i York.

VAROR SOM SKADATS I TRANSIT

Alla varor som mottagits av kunden som har åsamkats skador i transit måste rapporteras till Gear4music så snart som möjligt och senast inom 30 dagar efter mottagandet av varorna. Gear4music kommer att upphämta skadade varor från kunden och leverera ersättningsvaror så snabbt som möjligt på firmans egna bekostnad. Gear4music accepterar inte något ansvar för varor som skadats i transit om kunden rapporterar skadan mer än 30 dagar efter mottagandet av varorna. Därför rekommenderar vi att alla varor kontrolleras för skador så snart de mottagits av kunden. För artiklar som returneras efter 30 dagar som följd av transportskador kommer en avgift motsvarande minskningen av värdet för varorna att tillämpas (för att kunna återsälja dem).

INSAMLINGS- OCH LEVERANSKOSTNADER:

Om en produkt blir defekt inom två kalenderår från leverans, kommer Gear4music att arrangera en gratis upphämtning. För produkter som returneras efter att två-års-garantiperioden löpt ut, ansvarar kunder för att returnera artikeln till Gear4music och Gear4music skickar den reparerade/ersätta varan till kunden kostnadsfritt.

CASH-BACK-VILLKOR:

Om du inte har använt din utökade garanti efter att dess tidsperiod löpt ut, är du berättigad att få tillbaka 50% av dess ursprungliga kostnad.

ÖVERFÖRING AV GARANTI:

Gear4music måste underrättas via e-post om den nya ägarens kontaktuppgifter, inklusive namn, adress, e-mailadress och telefonnummer inom 30 dagar efter att artikeln sålts. Om dessa krav inte uppfylls, kommer garantin inte längre att gälla och den nya ägaren kan inte längre returnera eller framställa krav. "Cash-back" efter garantitiden är inte giltig när en garanti har överförts.

LÅNAD UTRUSTNING:

Om produkter som omfattas av villkoren för garantin inte kan repareras inom 28 dagar efter mottagandet av varorna hos Gear4music, har kunden rätt att begära en gratis låneartikel. Låneartikeln är inte avsedd vara en ersättning och behöver inte nödvändigtvis vara av samma pris eller ha samma funktioner som den ursprungliga produkten, men den skall ha liknande funktioner. (t.ex. om ditt digitalpiano går sönder / blir defekt, kan vi ge dig ett liknande digitalpiano tills din produkt har reparerats, eller tills vi är överens om en ersättande modell eller kontanter tillbaka - såsom beskrivs inom dessa villkor). Låneartiklar förblir Gear4musics egendom under hela låneperioden, men måste försäkras för stöld och skada av kunden. Leverans- och upphämtningsavgifter för lånad utrustning är på kundens egna ansvar.

ERSÄTTNINGSPRODUKTER:

Ifall en artikel inte kan repareras inom 60 dagar, kommer motsvarande ersättande artiklar med liknande funktioner att levereras till kunden. Ersättningsartiklarna behöver inte nödvändigtvis vara nya, men måste vara fullt funktionella och får heller inte vara äldre än objektet de ersätter. Ersättningsprodukter kommer inte vara dyrare än den produkt som de ersätter.

Lämpligheten av ersättningsprodukterna skall diskuteras med kunden, men det slutliga beslutet om deras lämplighet görs av Gear4music. En reparation eller ersättning av en defekt produkt kommer inte att förnya eller förlänga denna garanti utöver det ursprungliga utgångsdatumet.

KONTANTRABATT:

Inom garantiperioden som varar 10 år och i händelse av ett framgångsrikt anspråk om en lämplig ersättningsartikel inte kan tillhandahållas som anges ovan, eller den föreslagna ersättarprodukten har en väsentligt olik specifikation till originalprodukten som inte är acceptabel för kunden, kommer en kontant återbetalning erbjudas efter avskrivning tillämpats baserat på den följande procentandelen av original inköpspriset:

Första året: 100%, 2:a året: 70%, 3:e år: 45%, 4:e år: 30%, 5:e år: 20%, 6:e år: 15%.

Utökad garanti handelspriset återbetalas inte.

Artiklar som ersätts eller har haft en kassarabatt betalad blir Gear4musics egendom.

ANNULLERING AV POLICY:

Policy kan annulleras när som helst om den inte har använts, och pro-rata beräknade rabatt ges baserat på hur lång tid policyn har återstående. Policyn kan inte annulleras om anspråk har gjorts.

GARANTIUNDANTAG:

Denna garanti är avsedd att täcka tillverkningsdefekter. Om artikeln felat av någon anledning som inte beror på tillverkningsdefekt, inklusive alla av följande skäl är denna garanti inte giltigt:


ANNAN INFORMATION

Enligt senaste lagstiftning, är vi skyldiga att påpeka att du inte behöver köpa en utökad garanti samtidigt som du köper dina varor. Du har rätt att undersöka andra alternativ, och vi vill aktivt uppmuntra dig att göra detta. Denna garanti erbjuds som en extra service till våra kunder, och vi tycker verkligen att det är värt den lilla summa som det kostar!

Denna garanti är ett exklusivt Gear4music-erbjudande och drivs och är ekonomiskt uppbackad av Gear4musicLimited. Finansiella Tjänsters ersättningssystem gäller inte garantin och pengar är inte avgränsade från Gear4musicLimited. Denna garanti är inte en försäkringspolicy, och vi föreslår att du också försäkrar dina varor mot stöld och skada.

På tal om att köpa en produkt, är du skyddad av lagstiftning såsom Sale of Goods Act 1979 (ändrat). Om produkten inte är, när såld, av tillfredsställande kvalitet eller lämplig för ändamål, har du rätt att begära reparation eller ersättning i upp till 6 år. Inom de första 6 månaderna, måste återförsäljaren bevisa att de varor som du köpt mötte standarderna som krävs. Efter de första 6 månaderna är det upp till dig att bevisa att produkten var defekt vid leverans:

Detta kan innebära att du vidtar rättsliga åtgärder. Ytterligare information om konsumenternas rättigheter kan erhållas från din lokala handelstandard-tjänster. Ytterligare vägledning i fråga om konsumentskydd från Unfair Trading Regulations 2008 kan hittas här.

Även om Sale of Goods Act täcker dig under mycket speciella omständigheter om din utrustning går fel efter köpet, är det inte alls så omfattande som vår förlängda 10 års garanti, och denna garanti tar bort stress och besväret med att göra ett rättsanspråk utöver perioden för tillverkarstandardgaranti.